ابرقهرمانی

آغاز اکران «ثور» با فروش ۳۰۰ میلیون دلاری

به گزارش ردکارپت فیلم: قسمت جدید از سری فیلم‌های ابرقهرمانی «ثور» علی‌رغم عدم اکران در سینمای چین، در هفته نخست اکران به فروش ۳۰۲ میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یافت.

«ثور: عشق و تندر» چهارمین قسمت از فیلم‌های «ثور» در هفته نخست اکران در آمریکا به فروش ۱۴۳ میلیون دلاری دست یافت و رکورد سومین فیلم پرفروش دوران همه‌گیری کرونا در هفته نخست اکران را پس از فیلم‌های «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۲۶۰ میلیون دلار) و «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» (۱۸۷ میلیون دلار) به خود اختصاص داد.

این فیلم در گیشه بین‌المللی نیز اکران آغازین موفقی داشت و ۱۵۹ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش «ثور: عشق و تندر» در هفته نخست رونمایی به ۳۰۲ میلیون دلار برسد.

فیلم ابرقهرمانی «ثور: عشق و تندر» بر اساس شخصیت ثور و توسط استودیو مارول ساخته شده و از ۸ ژوئن توسط کمپانی دیزنی اکران و توزیع شده است. این فیلم که «تایکا وایتیتی» کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده دارد، دنباله‌ای بر فیلم‌های «ثور» (۲۰۱۱)، «ثور: دنیای تاریک» (۲۰۱۳) و «ثور: رگنراک» (۲۰۱۷) است که بازیگران سرشناسی چون «کریس همسورث»، «کریستین بیل»، «راسل کرو»، «ناتالی پورتمن»، «کریس پرت»، «تسا تامپسون» و «وین دیزل» در آن حضور دارند.

سینماهای چین که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بزرگترین بازار سینمایی جهان بودند تاکنون مجوز اکران فیلم «ثور: عشق و تندر» را صادر نکرده‌اند و ظاهرا به دلیل برخی ارجاعات همجنسگرایانه قصد ندارند این فیلم را وارد چرخه اکران نکنند، اتفاقی که اخیرا برای انیمیشن «لایتیر» نیز روی داد و این فیلم در نهایت در چین اکران نشد.

«ثور: عشق و تندر» هفتمین فیلم پیاپی از کمپانی مارول است که در چین اکران نمی‌شود و پیش از فیلم‌های «بیوه سیاه»، «جاودانگان» ساخته کارگردانی چینی-آمریکایی «کلوئی ژائو»، «شانگ چی و افسانه ده حلقه»، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، «ونوم بگذارید کارنج بیاید» و «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» نیز با سرنوشت مشابهی در چین رو به رو شده‌ بودند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند