موزیکال

عطای تبلیغ تلویزیونی را به لقایش بخشیدیم

به گزارش ردکارپت فیلم: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم موزیکال «بازیوو» می‌گوید هرچند فضای تبلیغاتی مناسبی برای این فیلم در اختیار نداشته‌اند اما هر روز بر تعداد مخاطبان این فیلم افزوده می‌شود.

غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم سینمایی «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی  درباره شرایط اکران این فیلم سینمایی در سراسر کشور گفت: این فیلم سینمایی پیش از این قرار بود در سال ۹۹ اکران شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایش آن در سینماهای کشور به تعویق افتاد تا در نهایت در شرایط فعلی روی پرده سینما رفت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که سینمای ایران درگیر آن است بحث اطلاع رسانی و تبلیغات است، در واقع بحث اطلاع رسانی در کلانشهرهایی مانند تهران بسیار سخت است و برای اطلاع رسانی مناسب در چنین شهرهایی، بی شک تلویزیون و پخش تبلیغات تلویزیونی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این تهیه کننده سینما تاکید کرد: متاسفانه صدا و سیما، علی‌رغم شعارهای متعددی که در راستای حمایت از سینما داده و می‌دهد، همکاری درست و حسابی در این زمینه نمی‌کند، در واقع اداره کل بازرگانی صدا و سیما براساس یک سیاست جدید، شرایطی ایجاد کرده است تا به جای اینکه تعداد پخش تبلیغات و آگهی‌ها زیاد شود، مبلغی را برای پخش تبلیغات تعیین می‌کند که این مبلغ در دهن نیز بسیار بزرگ است که به‌عنوان مثال یکی از این ارقام پیشنهادی ۱۵ میلیارد تومان است که براساس آن تهیه‌کننده می‌تواند ۲ یا ۳ نوبت آگهی بدهد!

وی توضیح داد: در واقع تبلیغات صدا و سیما از هیچ تخفیفی برخوردار نیست، در چنین شرایطی با دریافت ۳ یا حتی ۱۰ نوبت آگهی در تلویزیون، هیچ اتفاقی برای جذب مخاطب رخ نمی‌دهد. به همین دلیل من و بسیاری از دوستان عطای این لطف سازمان صدا و سیما را که در عین در اختیار قرار ندادن تبلیغات است، را به لقای خودشان بخشیده‌ایم و البته این اتفاق باعث می‌شود که اطلاع رسانی در شهرهای بزرگ با مشکل مواجه شود.

تهیه‌کننده فیلم «قصیده گاو سپید» تاکید کرد: مساله دیگر این است که شهرداری تهران و دیگر شهرهای کلان کشور، پیش از این تعدادی بیلبورد برای تبلیغات محیطی در اختیار فیلم‌ها قرار می‌دادند که متاسفانه این مساله نیز دیگر اتفاق نمی‌افتد، به همین دلیل در این مدت از بیلبوردهای تبلیغاتی شرکت‌های دیگر تبلیغاتی درخواست همکاری کرده‌ایم تا در زمینه تبلیغات شهری ما را یاری کنند.

وی توضیح داد: «بازیوو» یک فیلم موزیکال برای کودکان و نوجوانان است و خوشبختانه کسانی که تا امروز این فیلم را دیده‌اند از آن راضی بوده و این فیلم را یک فیلم سرپا، جذاب می‌دانند. درواقع این فیلم یک کار طنز است که با شرایط جدید ساخته شده است و همانند دیگر فیلم‌های کودک و نوجوان کهنه نیست. «بازیوو» از جلوه‌های ویژه‌ایی استفاده می‌کند که طبیعتاً جدید هستند و با توجه به برخوردی که با تماشاگران فیلم در سینما داشتم از فیلم بسیار راضی هستند، اما همچنان ضعف اطلاع رسانی وجود دارد و متاسفانه از سینما هیچ حمایتی نمی‌شود.

تهیه کننده فیلم «بازیوو» بیان کرد: خوشبختانه تعداد سالن‌هایی که به این فیلم اختصاص داده شده است خوب است، اما با توجه به اینکه تماشاچی این فیلم، اصولاً تماشاچی‌هایی هستند که برحسب اتفاق از اکران فیلم آگاه شده‌اند هر روز بر تعداد مخاطبان افزوده می‌شود و می‌توان یک سیر صعودی را برای آن در نظر گرفت. البته بهترین سانس‌های روز سه شنبه ۲۱ تیرماه این فیلم و دیگر فیلم‌های روی پرده توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ۲ فیلم سینمایی اختصاص داد و همین مساله باعث شد تا ما ۲ تا از بهترین سانس‌های خود را از دست بدهیم.

وی توضیح داد: پیش از این قرار بود «بازیوو» نوروز ۱۳۹۹ در سینماهای کشور اکران شود که به دلیل کرونا این اکران به تاخیر افتاد. خوشبختانه این روزها با توجه به، به وجود آمدن فضای مطمئن به خصوص در سینماها، کودکان نیز به کم کم به سمت سالن‌های سینمایی کشیده شده‌اند، بی شک اکران در فصل مدرسه ویژگی‌های بیشتر و بهتری دارد و بیشتر می‌تواند برای تهیه کنندگان و پخش جذاب است.

موسوی در پایان گفت: البته نباید فراموش کرد که پیش از این نیز با این قصه هم روبرو بودیم که حداقل هرماه باید یک فیلم از سینمای کودک و نوجوان اکران شود تا عادت سینما رفتن در کودکان و نوجوانان به وجود آید. با توجه به اینکه «بازیوو» یک فیلم جذاب و مخاطب پسند است و ما فکر کردیم که ضرری ندارد که این فیلم در چنین فصلی اکران شده و باعث بازگشت بچه‌ها به سینما شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند