ساترا

«جیران»توقیف شد

به گزارش ردکارپت فیلم: در حالیکه ساعاتی پیش خبری مبنی بر توقیف سریال «جیران» در رسانه‌ها منتشر شد، اسماعیل عفیفه و روابط‌عمومی فیلیمو این خبر را تکذیب کردند و این در حالی است که پس از این اتفاق، روابط‌عمومی ساترا در خبری توقیف این سریال را تایید کرد.

روابط عمومی ساترا اعلام کرد که ادامه پخش سریال «جیران» به دلیل نقض مالکیت ادبی و هنری متوقف شده است. این حکم در پی شکایت شاکی خصوصی از شرکت فناوران ایده پرداز (فیلیمو) و در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از شاکی خصوصی صادر شده است.

بنا بر این گزارش با توجه به نظریه کارشناسی رسمی دادگستری مبنی بر لطمه اساسی به اثر متعلق به شاکی در صورت ادامه پخش سریال، دستور قضایی در خصوص جلوگیری از نشر، پخش و عرضه اثر صادر شده است.

چندی پیش پخش سریال «جیران» با شکایت مهرداد غفارزاده موقتا متوقف شد و این کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: این سریال به دلیل شکایت بنده توقیف شده و طبق همان شکایت قبل سرقت صورت گرفته از فیلمنامه بنده به تایید دادگاه رسیده است.

نکته جالب توجه این است که اسماعیل عفیفه و روابط‌عمومی فیلیمو در پاسخ به پرسش ما درباره توقیف «جیران»، این خبر را تکذیب کردند چرا که همچنان هیچ حکمی مبنی بر توقیف این اثر به آنها ابلاغ نشده است.

روابط‌عمومی فیلیمو با اعلام بی‌خبری از توقیف سریال «جیران» تاکید کرد: طبیعتا تا زمانی که حکمی رسمی به ما ابلاغ نشود تبلیغات این سریال برای پخش را ادامه می‌دهیم.

لازم به ذکر است طبق اعلام ساترا دادسرای فرهنگ و رسانه، ساترا را موظف کرده است از نشر، پخش و عرضه اثر «جیران» در پلتفرم ها ممانعت به عمل آورد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند