نمایش

«روشنای شب تار» جای ساعت‌ها حرف زدن را پر کرد

به گزارش ردکارپت فیلم: مدیر شبکه یک سیما از ویژگی‌های نمایش «روشنای شب تار» سخن گفت.

در این شب‌ها که نمایش «روشنای شب تار» به کارگردانی حسن بز را و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی اجرا می‌شود مهمانان مختلفی به تماشای این نمایش بزرگ میدانی در بوستان ولایت تهران می‌نشینند.

میثم مرادی مدیر شبکه یک سیما از جمله مخاطبانی بود که شب گذشته ۲۹ تیر به تماشای این نمایش بزرگ میدانی نشست. مرادی درباره اجرای این نمایش و بازنمایی واقعه غدیر خم در آثار نمایشی و هنری گفت: این نمایش یک نمونه موفق و الگوی منحصر به فرد از یک نرم‌افزار فرهنگی-هنری است. در طی این سال‌ها از این دست نمایش‌ها توسط سازمان اوج ساخته شده و مردم نیز به خوبی با آن ارتباط برقرار کرده‌اند.

وی ادامه داد: این نوع نمایش‌ها که به سابقه دینی، تاریخی و موضوعات عقیدتی امت اسلام می‌پردازد، کار مبتکرانه‌ای است که گروه‌های فعال نمایشی انقلاب اسلامی آن‌ها را تولید می‌کنند. به نظر می‌رسد که این نوع کارها از نظر هنری و محتوایی روزبه‌روز پیشرفت می‌کنند و با تکنولوژی و ابزار روز دنیا عجین می‌شوند. این نوع کارها باید مستمر تولید شوند تا به یک نرم‌افزار هنری_رسانه‌ای جبهه فرهنگی انقلاب تبدیل شوند.

مدیر شبکه یک اظهار کرد: من اگر می‌خواستم درباره اسلام و حضرت علی (ع) به فرزندانم بگویم باید ساعت‌ها برای آن‌ها صحبت می‌کردم اما امشب با این نمایش کار من به عنوان پدر راحت شد. باید تلاش کرد که این جنس از کارها فراگیر شود تا مخاطب عمومی در همه جای ایران و بلاد اسلامی بتواند آن را ببیند.

وی در پایان سخنانش گفت: همه بخش‌های نمایش خوب بود و نقاط عطف مختلفی داشت. کار شسته و رفته و خوش ریتمی بود که مخاطب را جذب می‌کرد. از نظر مضمونی، روایاتی که از زندگی امیرالمومنین (ع) انتخاب شده بود و حسن ختام آن (واقعه غدیر) بسیار خوب بود.

نمایش بزرگ میدانی روشنای شب تار هر شب به صورت رایگان در بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند