هنرپیشه

متولدین ۲۳ ژوئیه سینما ، تئاتر و موسیقی؛ فیلیپ سیمور هافمن

به گزارش باکس افیس ایران:  فیلیپ سیمور هافمن (به انگلیسی: Philip Seymour Hoffman) (۲۳ ژوئیه ۱۹۶۷ – ۲ فوریه ۲۰۱۴)  هنرپیشه آمریکایی  برنده جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا برای فیلم کاپوتی محصول ۲۰۰۵ بود.

درگذشت

جسد وی در ۲ فوریه ۲۰۱۴ در آپارتمان وی پیدا شد. طبق گزارش نیویورک پست جسد هافمن در حالی که سوزن تزریق مواد در دستانش قرار داشت در حمام آپارتمانش در نیویورک یافت شد.

بعد از حدود یک ماه از مرگ وی آزمایشهای کالبد شکافی وی منتشر شدند که زیاده روی در مصرف کوکائین، هروئین و بنزودیازپین‌ها را عامل مرگ وی معرفی کردند. وی در زمان مرگ تنها ۴۶ سال داشت و مشغول بازی بعنوان یکی از نقش‌های اصلی در فیلم بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد – بخش ۲ بود.

فیلیپ سیمور هافمن که سال پیش نیز با ایفای نقشش در فیلم استاد به کارگردانی پل توماس آندرسون نامزد جایزهٔ اسکار شده بود سابقهٔ مصرف مواد را داشت ولی تا قبل از مرگش، به مدت ۲۳ سال دست به مواد مخدر نزده بود.

فیلیپ سیمور هافمن
نام اصلی جورج والتون لوکاس
تولد ۲۳ ژوئیهٔ ۱۹۶۷
فیرپرت، نیویورک
مرگ ۲ فوریهٔ ۲۰۱۴ (۴۶ سال)
دهکده گرینویچ ،منهتن، نیویورک
علت مرگ Overdose
ملیت آمریکایی
پیشه بازیگر – کارگردان تئاتر
سال‌های فعالیت ۱۹۹۱–۲۰۱۴
شریک(های)
زندگی
میمی اُدانل (۲۰۱۴–۱۹۹۹)
فرزندان سه فرزند
مدرک تحصیلی کارشناسی هنرهای زیبا (BFA)

جوایز و افتخارات

هافمن ۳ بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد: در سال ۲۰۰۷ برای فیلم جنگ چارلی ویلسون، در ۲۰۰۸ برای تردید و در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم استاد (مرشد). او در سال ۲۰۰۵ برای فیلم کاپوتی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

  • برنده بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم کاپوتی در نقش ترومن کاپوتی در سال ۲۰۰۵

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند