تدوین

«زرد، قرمز» به تدوین رسید

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم «زرد، قرمز» به کارگردانی مهرداد محب‌زاده و تهیه‌کنندگی فریبا عرب به مرحله تدوین رسید.

مهرداد محب‌علی‌زاده کارگردان درباره ایده فیلم جدید خود گفت: وقتی در سامانکده شهرداری مشغول تحقیق درباره بی خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها بودم با کسانی روبرو شدم که در سرمای زمستان و اوضاع نامساعد جوی روی مقوا یا کنار خیابان و معابر عمومی بیتوته کرده و زندگی می‌کنند، اما حاضر نیستند برای اقامت به سامانکده شهرداری مراجعه کنند؛ در حالیکه اسکان و پذیرایی در این اماکن کاملا رایگان بود و هست. این اتفاق و صحنه هایی که دیدم این پرسش را در ذهنم ایجاد کرد که چگونه افراد حاضر می‌شوند در چنین شرایطی باشند و از دریافت امکانات و خدمات چشم‌پوشی کنند؟

این کارگردان درباره موضوع فیلم افزود: تجمع زباله‌های متعفن و ضایعات در حاشیه شهرها، خطرات و مضرات زیادی برای محیط زیست و زندگی انسان‌ها دارد با این حال هستند افرادی که مانند شخصیت اصلی این فیلم در کنار حیوانات در چنین فضا و شرایطی حاضر می‌شوند و گاها با آنها همزیستی هم می‌کنند. تلاش من در روند ساخت این اثر و تحقیقات و مطالعات پیش از آن این بود که پاسخ مناسبی برای پرسش‌های مطرح شده اولیه‌ پیدا کنم.

محب‌زاده بیان کرد: فریبا عرب با توجه به اهمیتی که به این گونه دغدغه‌های اجتماعی می‌دهد، بهترین گزینه برای همکاری در این پروژه بود و خوشبختانه قبول کرد به عنوان تهیه کننده و حامی اصلی در این پروژه همراه و پشتیبان ما باشد. حدود سه ماه نگارش، بازنویسی و ویرایش فیلمنامه این فیلم طول کشید و خرداد ماه پیش تولید آن انجام شد و در نهایت تصویربرداری فیلم با روزی ۱۵ تا ۱۸ ساعت در شرایط محیطی سخت و خاص به پایان رسید.

او در ادامه گفت: پیام اصلی این فیلم درباره خطراتی است که محیط زیست زندگی انسان‌ها و دیگر موجودات را تهدید می‌کند و متاسفانه هنوز راه حلی مناسب یا عملی خاصی هم برای آن اندیشیده نشده است. در این فیلم انتقال مفاهیم به زبان تصویر بوده و از دیالوگ نویسی پرهیز شده است و به احتمال زیاد تا یک ماه آینده مراحل فنی این فیلم تمام می شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند