نمایش

«سین دخت» سفیر صلح و مهربانی است

به گزارش ردکارپت فیلم: آزاده شمس کارگردان نمایش «سین دخت» درباره ویژگی های این اثر نمایشی توضیح داد و عنوان کرد این نمایش تک بازیگر در واقع سفیر و صلح و مهرمانی است.

آزاده شمس کارگردان نمایش «سین دخت»  درباره ویژگی‌های این نمایش گفت: «سین دخت» سفیر است، سفیر صلح و مهربانی، داستانی که زمان و مکان ندارد، در بزنگاه بزمگاه زندگی ۲ راه بیشتر نداریم یا کنار بیاییم یا مبارزه کنیم و زن، اراده این مبارزه است.

وی افزود: «سین‌دخت» دومین اثر به عنوان کارگردان است و نمایشی تک بازیگر است. محمدرضا آزادفرد بازیگر این اثر نمایشی یک بازیگر تمام عیار، باتجربه و همه فن حریف است و در کنارش ۱۴ پرفورمر جوان که همگی سراسر انرژی، تعهد و سرشار از ذوق هنری هستند، حضور دارند. همچنین در پروژه «سین‌دخت» از ویدئو آرت نیز بهره گرفته شده است.

این کارگردان با اشاره به مشکلاتی که در زمینه تبلیغات تئاتر وجود دارد، بیان کرد: تئاتر فرهنگ و هنر هر ملیتی است که به آن در ایران کم توجه هستند. ای کاش برنامه‌های تبلیغاتی اعم از نصب بیلبورد برای تبلیغ نمایش‌ها که باعث آماده شدن بستر مناسب و اطلاع رسانی برای آثار نمایشی می‌شود، مهیا بود تا علاقه مندان به تئاتر بتوانند از برنامه زمان‌بندی شده تئاترها اطلاع پیدا کنند.

شمس درباره برنامه آتی خود و فعالیت‌هایش به عنوان طراح حرکت و کارگردان توضیح داد: در حال کار روی پروژه‌ای با مضمون عشق و تنهایی هستم که امیدوارم به زودی به اجرا برسد. با وجودی که رشته تحصیلی من فنی و مهندسی است اما از کودکی به دنبال دیدن، شنیدن و لمس هنر به خصوص فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی بودم و فعالیت خودم را از سال ۸۹ به عنوان نقش آفرین در حوزه حرکت آغاز کردم و از سال ۹۷ تصمیم به راه اندازی گروهی در زمینه فعالیت بانوان در حوزه حرکت کردم. این در حالی بود که بسیاری از بازیگران، هنردوستان و حتی هنرجویان بر این باور بودند که حوزه حرکت از بازیگری جداست در حالی که این‌طور نیست، پس تلاش کردم آموزه‌های خود را که در این ۸ سال به سختی و با دیدن و آموختن متدهای خارج از کشور فراگرفتم به زبان ساده و گویا به اعضای تازه وارد و علاقه مند به حوزه حرکت، بالرین‌ها و ژیمناست‌ها و در آخر بازیگران علاقه مند به این حوزه بیاموزم.

این طراح حرکت یادآور شد: گروه ما در دوران کرونا هم با ماسک و شیلد تمرین می‌کرد، کلاس‌ها با ظرفیت کمتر برگزار می‌شد تا این زنجیره تلاش هیچ‌گاه پاره نشود و از قلم نیفتد. با وجود تمام ناملایمات گروه ما به این راحتی‌ها تسلیم نشد و در نهایت بعد از یک سال تمرین پرفورمنس «ساحل پولاد» را که ترکیبی از حرکت و موسیقی زنده بود در تالار محراب به صحنه بردیم که با تمام کم و کسری‌ها و مشکلات مورد توجه قرار گرفت.

در «ساحل پولاد» خود من تهیه کننده بودم که متاسفانه با وجود فروش بسیار خوب هنوز اداره کل هنرهای نمایشی به قول‌هایش عمل نکرده است.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: خوشبختانه امروز گروه منسجم‌تر و هدفمندتر شده و توانست با طی زمان کمتر تمرین، «سین‌دخت» را روی صحنه ببرد. در این میان توانستیم اعتماد ارکستر «ایستگاه» و تهیه کنندگی مهدی نوروزی را نیز به دست بیاوریم و همچنین بازیگری حرفه‌ای و تمام عیار به کارمان اضافه کنیم که همه اینها باعث شد «سین دخت» بیشتر دیده شود و مورد توجه علاقه مندان قرار گیرد.

آزاده شمس کارگردانی، طراحی حرکت و بازی در نمایش‌هایی همچون «ساحل پولاد»، «دمی در بازار هیزم فروشان»، «ستاره ها خاموش اند»، «جنرال»، «تلخک قندک»، «عزازیل»، «اتاقی در هتل پلازا»، «حرف هایی که بهش نگفتم»، «بیست و یکمین سالگرد»، «دیدار»، «سیاهچاله» را در کارنامه هنری خود دارد.

عوامل نمایش «سین دخت» عبارتند از نویسنده و کارگردان: آزاده شمس، تهیه کننده: مهدی نوروزی، بازیگران: مهسا دلداده، محمدامین قربانی، سینا توکلی، مریم علیزاده، یسنا افروزه، یاسمن رضایی، نادیا منصوری، سلاله بخشی پور، مریم یزدانی، دینا افروزه، تارا فتح الهی، ارغوان رجبی، آزاده شمس و با حضور محمدرضا آزادفرد، مشاور رسانه‌ای: پیام احمدی کاشانی، مدیر تبلیغات: رکسانا انصاری، دستیاران کارگردان: مهسا دلداده، محمدامین قربانی، ویدئو آرت: عطیه شمس، طراح لباس: زهرا پارسا تبار، گرافیست: ملیکا نائیجی، برنامه ریز: نسترن اسکویی، انتخاب موسیقی: آزاده شمس، عکاس: سیروس رستم پور، با تشکر از مجموعه سینوول، ارکستر ایستگاه و مدیریت مجموعه میثم کزازی.

این نمایش تا هفتم مرداد ماه در سالن سینوول واقع در جردن، بلوار آرش غربی، ساختمان میکا ۹۱۱، جنب نوول لانژ روی صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند