جان سخت

تجلیل از کارگردان «جان سخت» و بدل‌کار جیمز باند در جشن اکشن لندن

به گزارش ردکارپت فیلم: در افتتاحیه جشنواره اکشن لندن شماری از بازیگران مطرح از جان مک‌تیرنان کارگردان «جان سخت» و ویک آرمسترانگ بدل‌کار تجلیل کردند.

در اولین روز جشنواره اکشن لندن برای تجلیل از ژانر اکشن، شماری از چهره‌های مطرح سینمای اکشن جهان از هریسون فورد گرفته تا پیرس برازنان به تجلیل از بزرگان این ژانر پرداختند.

در این جشنواره با اهدای جایزه به مک‌تیرنان و آرمسترانگ از نقش تاثیرگذار آنها در سینمای اکشن تقدیر به عمل آمد و چهره‌های شاخص این سینما از آنها سخن گفتند.

جان مک تیرنان ۷۱ ساله کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی و سازنده فیلم‌هایی چون «خانه‌به دوش‌ها» در سال ۱۹۸۶، «غارتگر» در سال ۱۹۸۷، «جان سخت» در سال ۱۹۸۸، «شکار برای اکتبر سرخ» در سال ۱۹۹۰ و «سیزدهمین سلحشور» در سال ۱۹۹۹ است.

ویک آرمسترانگ هم بازیگر، بدل‌کار، کارگردان و تهیه‌کننده ۷۵ ساله بریتانیایی است.

هریسون فورد در سخنانی ویدیویی از ویک آرمسترانگ تجلیل کرد و گفت: ما ۵۰ سال است که داریم این کار را انجام می‌دهیم. تو با حسی خوب این کار را مدیریت کردی؛ چون این دویدن و پریدن و افتادن برای جوان‌هاست. تماشاگران کاری را که در فیلم‌های «ایندیانا جونز» مدیریت کردی دوست داشتند. این روزها فیلم‌های اکشن دیگر یک موضوع بسیار پیچیده و فنی شده و من از کار کردن با جنابعالی بسیار خوشوقتم.

باربارا بروکلی تهیه کننده جیمز باند هم با یادآوری نقشی که این بدل‌کار در سال ۱۹۶۷ در فیلم جیمز باند «فقط دو بار زندگی می‌کنی» در پایین‌آمدن از یک آتشفشان داشت، از همکاری وی در بسیاری از فیلم‌های باند تشکر کرد.

مایکل جی ویلسون تهیه کننده دیگر باند هم از آرمسترانگ برای همراهی در فلسفه بدل‌کاری جیمز باند تشکر کرد و گفت وی با مدیریت کردن مکان‌ها و طراحی بدل‌کاری‌ها که مطابق با سرعت فیلمبرداری پیش می‌رفت، یک همکار واقعی در کنار کارگردان این فیلم‌ها بود و یادآوری کرد: سکانس‌هایی مانند تعقیب و گریز موتورسیکلت در تایلند در «فردا هرگز نمی‌میرد» [هجدهمین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند در سال ۱۹۹۷] و تعقیب و گریز با قایق در رودخانه تیمز در فیلم «دنیا کافی نیست» [نوزدهمین فیلم از فیلم‌های جیمزباند در سال ۱۹۹۹] و تعقیب و گریز با ماشین روی یخ در «روزی دیگر بمیر» [بیستمین فیلم جیمز باند در سال ۲۰۰۲] از نمادین‌ترین لحظات باند هستند.

پیرس برازنان نیز ضمن تشکر از این بدل‌کار از مک‌تیرنان هم تشکر کرد و از فیلم «خانه‌به دوش‌ها» که اولین فیلم مشترکشان بود یاد کرد.

آلک بالدوین هم از چهره‌هایی بود که از همکاری‌اش با این کارگردان در فیلم «شکار برای اکتبر سرخ» حرف زد.

یان د بونت فیلمبردار هلندی فیلم‌های «جان سخت» و «شکار برای اکتبر سرخ» نیز گفت: با این فیلم‌ها شما توانستید فیلم‌های اکشن آمریکایی را از نو اختراع کنید، به آن انرژی بدهید و دوباره راهشان بیندازید. فیلم‌های شما در نهایت کاری کردند که تماشاگران دوباره به دنیای پرهیجان اکشن توجه کنند.

مایکل تادروس تهیه کننده فیلم‌های «جان سخت با یک انتقام» و «ماجرای توماس کرواو» هم از این کارگردان به عنوان یک کارگردان عالی و یک نابغه یاد کرد و به وی برای دستاوردهایش تبریک گفت.

جولیان آلکانتارا از مدیران این جشنواره از جان مک‌تیرنان برای ساختن «جان سخت» و «غارتگر» تجلیل کرد وگفت این دو فیلم بسیار نمادین هستند و با محبوبیت جهانی سوخت لازم برای تهیه فیلم‌های اکشن پس از خود را تهیه کردند. بدل‌کار و مدیر اکشن آرمسترانگ نیز از چهره‌های برجسته در طول دهه هاست و در ۱۰ فیلم بدل‌کار هریسون فورد بوده که «ایندیانا جونز» و «جنگ ستارگان» از جمله آنها هستند.

این جشنواره با میزبانی از پنل‌ها و جلسات پرسش و پاسخ درباره فیلم‌هایی چون «دار و دسته لندنی‌ها» با حضور کورین هاردی، جلسه پرسش و پاسخ با مک تیرنان در سی و پنجمین سالگرد اکران «غارتگر»، نمایش «هواپیمای محکومین» با بازی نیکلاس کیج با حضور سایمون وست کارگردان فیلم در بیست و پنجمین سالگرد اکرانش و برگزاری مسترکلاس‌هایی در زمینه جلوه‌های ویژه از «دنیای ژوراسیک: قلمرو» ادامه می‌یابد.

اولین جشنواره اکشن لندن از ۲۸ تا ۳۱ جولای (۶ تا ۹ مرداد) برگزار می‌شود و فیلم «جان سخت» فیلم افتتاحیه آن بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند