سینماها

چه تعداد تماشاگر برای فیلم‌های جدید به سینما رفتند؟

به گزارش ردکارپت فیلم: فروش بیش از ۷۰۰ میلیون تومانی فیلم «دوزیست» در اولین روز شروع دوباره فعالیت سینماها پس از پنج روز تعطیلی، شاید امیدی برای رونق گرفتن گیشه در آخرین ماه تابستان باشد.

بیش از پنج ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته و تا کنون فروش کل فیلم‌هایی که در این مدت روی پرده سینماها به نمایش درآمده‌اند به ۱۹۲ میلیارد تومان رسیده است. در این پنج ماه حدود ۶ میلیون نفر به سینما رفته‌اند که این میزان کم استقبالی از فیلم‌ها نگرانی‌های زیادی را برای وضعیت اکران و سینماها به وجود آورده است. البته شورای صنفی نمایش اعلام کرده درصدد است تا با همراهی شورای راهبردی اکران، راهکارهایی را برای جذب بیشتر مخاطب در نظر بگیرد ولی فعلا جزئیاتی در این زمینه منتشر نشده است. با این حال پیش‌بینی‌ها بر این است که از شهریور ماه طرح‌های جدید در اکران اجرایی شوند.

مروری بر فروش فیلم‌ها در ماه‌های گذشته و نیز روز پنجشنبه ۲۰ مردادماه نشان می‌دهد اگرچه اولویت مردم تماشای فیلم کمدی است اما فیلم‌های اجتماعی هم با بازیگران شناخته‌شده می‌توانند در جذب تماشاگر تا حدودی موفق باشند.

در روز گذشته که پس از مدتی دو فیلم جدید به برنامه اکران سینماها اضافه شد، «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد تاکنون بیش از ۱۸ هزار بلیت فروخت و به فروش ۷۷۰ میلیون تومانی نزدیک شده است.

حضور جواد عزتی و پژمان جمشیدی شاید این تصور را به وجود آورد که «دوزیست» یک فیلم کمدی است، در حالی که ساخته جدید نیک‌نژاد فیلمی اجتماعی است و به‌جز جواد عزتی و جمشیدی، سعید پورصمیمی، مانی حقیقی، هادی حجازی‌فر و ستاره پسیانی هم در آن بازی کرده‌اند.

از ۲۰ مرداد، فیلم «کوزوو» هم به چرخه اکران اضافه شده که این فیلم کمدی با بازی فرهاد آئیش، کوروش تهامی، مریم سعادت، روشنک گرامی، بیوک میرزایی، امید روحانی، بهناز جعفری و گوهر خیراندیش تاکنون میزبان ۱۸۰۰ تماشاگر بوده و ۷۵ میلیون تومان هم فروش داشته است.

اما در جدول فروش سینما در سال ۱۴۰۱ فیلم «انفرادی» با ۵۵ میلیارد تومان، «سگ‌بند» با ۴۰ میلیارد تومان و «علفزار» با ۱۶ میلیارد تومان در صدر فروش و تعداد مخاطب هستند.

میزان فروش فیلم‌هایی که در یک ماه گذشته روی پرده آمدند هم به این ترتیب است:

«تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده: ۳۸۱ هزار بلیت و ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش

«پیتوک» به کارگردانی مجید صالحی: ۶۷۶۰ بلیت و ۲۲۵ میلیون تومان فروش

«روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم زاده‌اصل: ۲۳۵۰۰ بلیت و ۷۹۰ میلیون تومان فروش

«زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری: ۴۹۲۸۰ بلیت و یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان فروش

«طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی: ۳۱۲۸۰ بلیت و یک میلیارد تومان فروش

«بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی: ۴۸۶۰۰ بلیت و یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان فروش

در جدول فروش فیلم‌های امسال «پدر و دختر» به کارگردانی خسرو ملکان تاکنون فقط ۳۰۱ بلیت به بهای کلی ۱۰ میلیون تومان فروخته است.

با پایان عزاداری‌های دهه اول محرم به مرور فیلم‌های جدید جایگزین فیلم‌هایی خواهند شد که به کف فروش خود رسیده‌اند. به این ترتیب علاوه بر «دوزیست» و «کوزوو»، از چهارشنبه هفته آینده ۲۶ مردادماه دو فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا و «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار راهی اکران خواهند شد.

*آمار فروش این گزارش تقریبی و براساس اطلاعات به‌روز شده سامانه سمفا تا ساعت ۱۰:۳۰ جمعه ۲۱ مردادماه است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند