جشنواره

اعضاء هیأت انتخاب دومین جشنواره فیلم «زمین» معرفی شدند

به گزارش ردکارپت فیلم: دومین دوره جشنواره فیلم‌های توسعه پایدار «زمین»، اعضاء هیأت انتخاب خود را اعلام کرد.

شهاب‌الدین عادل، فرزاد توحیدی و مزدک میررمضانی با حکم فرهاد توحیدی دبیر جشنواره، عهده‌دار انتخاب فیلم‌های دومین دوره این رویداد شدند. جشنواره بین‌المللی فیلم زمین با هدف ترویج و بومی‌سازی مفاهیم توسعه پایدار و همچنین معرفی آثار شاخص سینمایی مرتبط، با همکاری متخصصین، هنرمندان و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار خواهد شد.

شهاب‌الدین عادل مستندساز، پژوهشگر، استاد سینما و عکاسی و عضو هیأت علمی دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. او طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ و همچنین از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ ریاست دانشکده سینما تئاتر را بر عهده داشت. عادل از اعضای هیأت مؤسس انجمن مدرسان سینمای ایران و انجمن عکاسان سینمای ایران و عضو انجمن مستندسازان سینمای ایران بوده و تاکنون چندین نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی برگزار کرده‌ است. او دانش‌آموخته مقطع کارشناسی در رشته سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و مقطع کارشناسی ارشد و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر است.

فرزاد توحیدی، مستندساز و پژوهشگر کار خود را از سال ۱۳۵۹ به‌عنوان تدوینگر آغاز کرد. توحیدی سال ۱۳۷۱ اولین مستند خود را ساخت و تاکنون مستندهای بسیاری در تلویزیون و خارج از آن ساخته و جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است. او به‌عنوان مستندساز در پروژه‌های متعددی با سازمان‌های یونیسف، یونسکو و UNFPA همکاری کرده است. توحیدی سابقه عضویت در هیأت‌مدیره انجمن مستندسازان را داشته و از مدیران شبکه نمایش «هاشور» است.

مزدک میررمضانی، کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی از دانشکده کشاورزی کرج و کارشناس ارشد مدیریت و سیاست‌گذاری محیط زیست از دانشگاه واخنینگن هلند و مشاور و فعال مدنی حوزه محیط زیست و توسعه پایدار است که سابقه فعالیت در زمینه‌های ارائه خدمات آموزشی، کارشناسی و مشاوره در پروژه‌های ارزیابی اثرات و ارتقاء وضعیت محیط زیستی در طرح‌های صنعتی، توسعه شهری، گردشگری و کشاورزی را داشته و کارشناس و مدیر چند پروژه فیلم‌سازی در مورد توسعه پایدار با همکاری UNDP بوده است. میررمضانی عضو هیأت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد انجمن تمدن سبز هنرمندان حامی محیط زیست و از مدیران اصلی دوره‌های پنجم و ششم جشنواره بین‌المللی فیلم سبز و داور جشنواره‌های سبز ایتالیا، پرتغال، فرانسه و آلمان بوده است.

دومین دوره جشنواره زمین با موضوع محوری «اقتصاد پایدار» از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه سال جاری به دبیری فرهاد توحیدی و به صورت برخط و با امکان تماشای رایگان فیلم‌ها برای تمامی ایرانیان، برگزار خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند