مستند

«روبورس» کلید می‌خورد

به گزارش ردکارپت فیلم: آریان عطارپور از ساخت مستند جدیدی درباره بحران‌های سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خبر داد.

تجربی و پویانمایی، آریان عطارپور مستندساز و تهیه‌کننده درباره مستند تازه خود که مراحل پژوهش آن را به همراه رضا پردل سپری کرده و به تولید نزدیک شده، گفت: «روبورس» درباره بحران سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ است. آن روزها، به قول عده‌ای حبابی در بازار سرمایه شکل گرفت و باعث از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه مردم شد. تبعات این اتفاق تا امروز قابل مشاهده است و افرادی که سرمایه خود را از دست داده‌اند درگیر آن هستند.

وی ادامه داد: این فیلم نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و مروری بر اتفاق‌های این ۲ سال است. در «روبورس» مانند فیلم‌های گذشته‌ام، تمرکز ویژه‌ای بر امور بصری فیلم داریم و تمام سعی ما بر این خواهد بود که با استفاده از مطبوعات و تیتر روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، تصاویر گرافیکی و … روایتی کاملا تصویری به مخاطبان ارائه دهیم.

به گفته این مستندساز، قرار است در اثر جدیدی که به زودی مقابل دوربین می‌رود از آزمایش‌های شناختی که در ارتباط با قوه تصمیم‌گیری مردم است، استفاده شود.

تهیه‌کننده مستند «نان بی‌جان» درباره این آزمایش‌های شناختی بیان کرد: بخشی از اتفاقی که بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ در بازار سرمایه رخ داد به نقش سیاستگذاران در آن بازه زمانی باز می‌گردد و بخش دیگری به مردم. در این میان اگر آموزش درستی به افراد داده شود عملکرد بهتری زمان افزایش تورم و کاهش ارزش پول خود دارند و به هر دستآویزی برای خروج از شرایط بحرانی متوسل نمی‌شوند. این آزمایش‌ها که در دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی تصویربرداری می‌شوند، روند رسیدن افراد به چنین بحران و انتخاب‌های پس از آن را نشان می‌دهد.

عطارپور در پایان عنوان کرد: این مستند قرار است تمپوی مخصوص به خود را داشته باشد و ریتم آن مانند یک مستند گزارشی در یک خط و خسته کننده نخواهد بود، تصاویر گرافیکی را خودمان تولید کرده‌ایم که ممکن است بخشی از آن‌ها موشن گرافیک و نمودارها، بخشی انیمیشن و تصویرسازی و در کنار آن‌ها فیلمبرداری از آزمایش‌ها باشد.

مرحله تحقیق و پژوهش «روبورس» تمام شده و این مستند اوایل شهریورماه کلید می‌خورد. «روبورس» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند