هالیوود

واقعیتی عجیب درباره جانی دپ

به گزارش ردکارپت فیلم: جالب است بدانید جانی دپ ـ بازیگر پرآوازه هالیوود ـ در ابتدا آرزو داشت که یک نوازنده و موسیقیدان باشد. او از نوجوانی برای این هدف تلاش کرد اما تقدیر این بود که جانی دپ از طریق هنر دیگری یه یک ستاره تبدیل شود.

بسیاری از چهره‌های هالیوود برای رسیدن به جایگاه فعلی‌شان و پذیرفته شدن به عنوان یک بازیگر، تلاش بسیاری کرده‌اند. اما در مقابل برخی از آنان اصلا گمان نمی‌کردند بازیگر شوند، این گروه از بازیگران در ابتدا مسیر متفاوتی را برای آینده خود متصور شده و آرزوهای دیگری در سر می‌پروراندند.

جانی دپ یکی از این ستاره‌هاست. او مسیر دیگری را برای شهرت و موفقیت برای خود ترسیم کرده بود، اما در نهایت به یکی از ستارگان ماندگار بازیگری در هالیوود تبدیل شد.

دپ خودش گفته است که هیچگاه فکر نمیکرده بازیگر شود. این هنرمند از کودکی به نوازندگی علاقه داشته و از ۱۲ سالگی مشتاق نوشتن قطعات موسیقی بوده است. جانی دپ این قطعات را در کلوب‌ها می‌نواخت اما پس از مدتی فهمید که از طریق موسیقی نمی‌تواند مخارج زندگی‌اش را تامین کند.

یکی از دوستانش به او پیشنهاد کرد که به سینما برود و در آنجا به دنبال شغل بگردد. جانی دپ با پذیرفتن این پیشنهاد پا به سینما می‌گذارد به این امید که بتواند اجاره بهای خانه‌اش راتامین کند.

در سال ۱۹۸۴ جانی دپ، نخستین نقش‌ اصلی خود را در فیلم «کابوس در خیابان الم» ایفا می‌کند. این فیلم که به یکی از مشهورترین فیلم‌های ترسناک جهان تبدیل شده، از سایت آی ام دی بی نمره ۷۰۴ را کسب کرده و چندین فیلم دیگر در امتداد آن ساخته شده است.

نکته عجیب این است که در ابتدای راه هنر پیشگی، جانی دپ هنوز هم به استعداد بازیگری خود واقف نبود و به دنبال کردن موسیقی اصرار می‌ورزید. تا اینکه گروه موسیقی‌اش از هم پاشید و در این زمان با تیم برتون، نویسنده و کارگردان مطرح ژانر فانتزی، آشنا شده و با ایفای نقش‌های اصلی جایش را در هالیوود تثبیت کرد. گویی برتون و دپ هر کدام گمشده خود را یافته بودند.

نتیجه این آشنایی، ساخت چند فیلم موفق بود که نخستین آن‌ها فیلم فانتزی ـ رمانتیک «ادوارد دست قیچی» در سال ۱۹۹۰ بود. این فیلم نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب و برنده جایزه بفتا شده است.

این دستاورد، موفقیت‌های دیگر هم برای جانی دپ به دنبال داشت. با اکران فیلم «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد؟»، منتقدان فهمیدند با پدیده‌ای مواجه هستند که می‌توان به نفع سینما از او بهره برد. جانی دپ از آن پس به سرعت مسیر شهرت و موفقیت را در هالیوود طی کرد. اما با وجود اینکه این بازیگر تا کنون سه بار نامزد جایزه اسکار شده، نتوانسته برنده این جایزه بزرگ سینمایی باشد.

جانی دپ تنها ستاره‌ای نیست که حضورش در هالیوود اتفاقی و بدون تصورات قبلی شکل گرفته است. شارلیز ترون که اکنون از بازیگران سرشناس هالیود است نیز کاملا اتفاقی سر از هالیوود درآورد. ترون زمانی برای نقد کردن یک چک به بانک رفته بود تا اجاره خانه‌اش را بپردازد، اما کارمند بانک از نقد کردن چک خودداری می‌کند و درست در زمانی که ترون احتیاج زیادی به پول دارد، توسط یک استعدادیاب کشف می‌شود. او شماره ترون را می‌گیرد تا با او تماس بگیرد. و حالا ترون بازیگر موفقی است و در سال ۲۰۰۴ برنده اسکار هم شده است.

جنیفر لارنس هم از همین طریق وارد دنیای بازیگری شده است. جنیفر در سفری که با مادرش به منتهن داشت، توسط یک استعداد یاب کشف می‌شود. او در این زمان تنها ۱۴ سال داشت. در ابتدا استعدادیاب به او پیشنهاد حضور در دنیای مد و فشن را می‌دهد اما پس از مدتی جنیفر متوجه می‌شود که به بازیگری علاقه دارد و از طریق همین شخص برای تست‌های بازیگری معرفی می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند