فیلم

افتتاحیه دومین هفته فیلم‌های استرالیا برگزار شد

به گزارش ردکارپت فیلم: دومین هفته فیلم استرالیا با حضور سفیر استرالیا، نمایندگانی از سفارت استرالیا و سینماگران در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.

لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران در ابتدای این مراسم گفت: خوشحالم از اینکه این جمعیت را برای افتتاح دومین هفته فیلم استرالیا می بینم و مراسم افتتاحیه در این جای زیبا برگزار می شود. موضوع مهم این است که این برنامه را پس از وقفه طولانى بعد از پاندمی کرونا برگزار می کنیم و برخی از فیلم‌های استرالیا را با شما به اشتراک می گذاریم.

وی افزود: استرالیایی‌ها و ایرانی‌ها عاشق سینما هستند و به آن هم به عنوان سرگرمی و هم به عنوان شنیده شدن صدای مردمی که بدون صنعت سینما صدای آنها به جایی نمی‌رسید، می نگرند.

سفیر استرالیا در ایران ادامه داد: فیلم‌های استرالیایی نماد فرهنگ و خلاقیت و نخبگی ما هستند.بسیار خوشحالم که بنده و همکارانم در سفارت این افتخار را داریم با فیلم‌های محبوبی از کشورمان در خدمت شما باشم. فیلم‌هایی را برای شما انتخاب کردیم که که به روابط خانواده های استرالیایی و و مردم استرالیا با مردم جهان دارند.

وی ادامه داد: از موزه سینما و مدیر عامل آن آقای مجید اسماعیلی تشکر ویژه دارم که این مکان زیبا و جادویی را برای برگزاری این رویداد فرهنگی به ما اختصاص دادند. فیلمی که امشب برای نمایش انتخاب شده است داستان تاریخ مدرن استرالیا را بررسی می‌کند و روایتی از یک مرد بومی استرالیایی دارد که با کهنه سرباز استرالیایی هم دست می‌شود تا یک قاتل را به دام بیاندازد.

در ادامه مراسم آرمین میلادی مدیر هنری هفته فرهنگی فیلم استرالیا گفت: سال ۲۰۱۸ اولین هفته فیلم استرالیا را برگزار کردیم و با توجه به اینکه جشنواره فیلمهای ایرانی در استرالیا برگزار می شود برای من یک آرزو بود که بتوانیم فیلم‌های استرالیایی را نیز در ایران نمایش دهیم و تبادل فرهنگی را بهتر انجام دهیم و امیدوارم زمانی برسد نمایش فیلم هایی را داشته باشم که محصول مشترک دو کشور باشد.

وی افزود: اکران اولین فیلم بلند سینمایی در تاریخ استرالیا در ۱۹۰۶ بود که تا به امروز صنعت شکوفایی دارد سال گذشته ۵۰ فیلم در استرالیا با بودجه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار تولید شد که این نشان دهنده این است که صنعت فیلم در استرالیا چقدر مهم است.

میلادی خاطرنشان کرد: برای شما پنج فیلم از ژانرهای مختلف استرالیایی انتخاب کردیم که در آن درام وکمدی وجود دارد که یکی از این فیلم ها به نام «نیترو» دو سال گذشته در جشنواره کن برنده شد. شما را به دیدن این فیلم‌ها دعوت می‌کنم.

نظام الدین کیایی، امیر اسفندیاری، محمدرضا مصباح، رویا تیموریان، گوهر خیراندیش، عباس یاری، درنا مدنی، آزاده اسماعیل خانی، از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند