تعزیه

«از قمر تا قمر»؛ نگاهی به تعزیه زنانه دردوران قاجار

به گزارش ردکارپت فیلم: محسن حسینی قصد دارد در جدیدترین تجربه کارگردانی خود نمایش «از قمر تا قمر» را با نگاهی به اجرای تعزیه زنانه در دوران قاجار و همچنین اجرای تئاتر بعد از مشروطه و تئاتر لاله‌زار روی صحنه ببرد.

محسن حسینی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر درباره فعالیت‌های جدید خود در عرصه تئاتر،گفت: اولویت اصلی من برای اجرای تئاتر، تولید و اجرای نمایش «از قمر تا قمر» است که نوبت اجرا برای سال ۱۴۰۲ در تماشاخانه ایرانشهر دارم و در حال برنامه‌ریزی برای تولید و اجرای این اثر هستم.

وی یادآور شد: «از قمر تا قمر» نمایشنامه‌ای است که ۳ سال روی آن کار کرده‌ام و پروژه بزرگی است.

حسینی درباره موضوع نمایش «از قمر تا قمر» توضیح داد: این اثر درباره قمر چهل و ششمین دختر فتحعلی شاه قاجار است که از اندرونی تعزیه زنان را کار می‌کند. این اثر بهانه‌ای است برای پرداختن به تعزیه زنان و در ادامه به اولین زنانی می‌پردازد که در تئاتر ایران روی صحنه می‌روند و در پایان تئاتر لاله‌زار.

این هنرمند تئاتر یادآور شد: در این نمایش بیشتر مدنظر من دوران بعد از مشروطه و تأثیری است که روی ادبیات، شعر، تئاتر ایران تئاتر لاله‌زار داشته است.

وی تأکید کرد: نمایش «از قمر تا قمر» بیشتر تئاتر مستند است و در دوران کرونایی روی آن پژوهش کردم. این نمایش پروژه بزرگی است و هزینه‌های تولید آن هم بالا است.

حسینی در پایان سخنان خود گفت: بر اساس اپرایی از پوچینی نمایشنامه‌ای نوشته‌ام که نگاهی به زندگی هنرمندان امروز دارد


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند