فیلمساز

پل شریدر فمنیست می‌شود؟

به گزارش ردکارپت فیلم: پل شریدر فیلمساز مشهور آمریکایی، به خاطر نوشتن نقش‌های اصلی مرد قدرتمند شناخته می‌شود اما در سن ۷۶ سالگی، تصمیم گرفته به سرزمینی ناشناخته قدم بگذارد و فیلمنامه ای را با یک قهرمان زن تولید کند.

شریدر که نویسندگی یا نویسندگی مشترک چهار فیلم از آثار «مارتین اسکورسیزی» از جمله «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» را برعهده داشت، بیش از ۲۰ فیلم را کارگردانی کرده و در جشنواره فیلم ونیز امسال با دریافت جایزه یک عمر دستاورد مورد تقدیر قرار گرفت.

این سینماگر در گفتگو با رویترز پس از دریافت شیر طلای افتخاری ونیز ضمن اشاره به این که به هر آنچه که در سینما در نظر گرفته بود دست یافته ، اما هنوز فکر می کند که کارهای بیشتری برای انجام داد، گفت: «به این فکر می‌کنم که چه می‌شد اگر قهرمان داستان فیلم «راننده تاکسی» یک زن بود. می‌دانم که همیشه به هر نویسنده‌ای گفته می‌شود آنچه را که می‌دانی بنویس و من آنچه را که اکنون می‌دانم نوشته ام. شاید باید چیزی را که نمی‌دانم بنویسم. شاید باید در مورد یک زن فیلمنامه بنویسم».

«شریدر» فاش کرد که در واقع به‌تازگی فیلمنامه‌ای را تمام کرده است که بر روی یک پرستار زن متمرکز شده بود، اما اذعان کرد که این روند دشواری است و گفت که ممکن است خودش پروژه را کارگردانی نکند و در فکر یافتن یک کارگردان مشترک است، چرا که این فیلم بسیار زنانه است و نمی‌دانم آیا بهتر است با یک کارگردان زن همکاری کنم یا خیر.

جدیدترین فیلم او با عنوان «استاد باغبان» اوایل هفته در جشنواره ونیز رونمایی شد که سومین فیلم از یک سه گانه آزاد با محوریت ایده «مردی تنها در یک اتاق» است.

«جوئل ادگرتون» در این فیلم نقش باغبان فداکاری را بازی می‌کند که کارفرمای ثروتمندش با بازی «سیگورنی ویور» از او می‌خواهد تا خواهرزاده دردسر سازش با بازی «کوئینتسا سویندل» را به‌عنوان شاگرد بپذیرد.

پل شریدر نگارش فیلمنامه «آخرین وسوسه مسیح» و «احیای مردگان» دو فیلم دیگر از ساخته «مارتین اسکورسیزی» را هم بر عهده داشته و «پتی هرست»، «رنج»، «قلمرو: پیش‌درآمدی بر جن‌گیر»، «دره‌های عمیق»، «مرگ روشنایی» و «قانون جنگل» فیلم‌های هستند که علاوه بر نویسندگی، کارگردانی نیز کرده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند