بالیوود

بالیوود موقتا تسکین یافت

به گزارش ردکارپت فیلم: با فروش ۲۸ میلیون دلاری فیلم هندی «برهماسترا» در بازار جهانی، تسکینی موقت برای رکود بالیوود رقم خورد.

«برهماسترا قسمت اول: شیوا» با فروش ۲۸ میلیون دلاری در بازار جهانی در اولین آخر هفته اکرانش، کارش را شروع کرد و تسکینی برای بالیوود رقم زد.

این فیلم اکشن فانتزی که به کارگردانی آیان موکرجی ساخته شده با همکاری استودیو دیزنی استار هند و دارما پروداکشنز تولید شده است.

اکران در ۵۰۱۹ پرده سینما در هند فروشی ۱۸.۹ میلیون دلاری را در هند ثبت کرد و در خارج از هند هم‌زمان در ۳۸۹۴ پرده سینما به نمایش درآمد. این فیلم در آمریکا نیز در ۸۱۹ سالن سینما اکران شد و با فروش ۴.۴ میلیون دلاری در سه روز آخری هفته به فیلم دوم از نظر فروش در آمریکا بدل شد و بالاتر از فیلم «قطار سریع‌السیر» برد پیت که با فروش ۳.۳ میلیون دلار در جایگاه سوم ایستاد و فیلم تام کروز، قرار گرفت.

از آنجا که این فیلم با بودجه ۵۱ میلیون دلاری ساخته شده هنوز باید بتواند همین شتاب فروش را حفظ کند تا از پس هزینه‌های تولید برآید.

«برهماسترا: قست اول» اولین فیلم از یک سه گانه است و داستانش در هند امروز رخ می‌دهد. مرد جوانی با نام شیوا (با بازی دانبیر کاپور) شخصیت اصلی آن است که در آستانه یک عشق حماسی با دختری به نام آیشا (با بازی آلیا بات) است، اما ارتباط با انجمنی مخفی به نام برهمانش موجب می‌شود دنیای آنها زیر و رو شود.

کورتنی هوارد منتقد ورایتی این فیلم را فیلمی ویژه و مبتکرانه خوانده که شروعی بسیار سرگرم‌کننده برای یک سه‌گانه است و از آن به عنوان اولین فضای سینمایی اوریجینال بالیوود یاد کرده است. آمیتاب باچان، مونی روی و ناگار جونا آکیننی دیگر بازیگران فیلم هستند.

موفقیت این فیلم در بازار جهانی برای بالیوود بسیار اهمیت دارد. تاکنون ۳ فیلم سال ۲۰۲۲ راهی بازارهای بین‌المللی شده‌اند که شامل «پرونده‌های کشمیر» ساخته ویوک آگنیهوتری با ۴۳ میلیون دلار، «گانگوبای کاتیاوادی» ساخته سانجای لیلا بانسالی با بازی آلیا بات با فروش ۲۶.۵ میلیون دلار و «بول بولایا ۲» ساخته آنیس بزمی با بازی کارتیک آریان با فروش ۳۳.۵ میلیون دلار بوده‌اند.

فیلم‌های بالیوودی که انتظار می‌رفت موفقیت بزرگی را در این مقطع برای صنعت سینمای هند رقم بزنند، به موفقیتی دست نیافتند که مهم‌ترینشان «فارست گامپ» با بازی عامر خان است که با بودجه ۲۲ میلیون دلاری تنها ۱۶ میلیون دلار فروش کرده است. «شمشرا» با بازی کاپور که با بودجه ۱۸ میلیون دلاری ساخته شد نیز تنها ۸ میلیون دلار فروخت. «راکشا باندان» هم با بودجه ۹ میلیون دلاری تنها ۷.۷ میلیون دلار فروش کرد.

«RRR» هم البته دیگر فیلم موفق امسال است که با بودجه ۷۳ میلیون دلاری ساخته شده و تاکنون ۱۵۰ میلیون دلار فروش کرده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند