معرفی

۱۸ روز تا پایان مهلت معرفی فیلم به اسکار

به گزارش ردکارپت فیلم: با نزدیک شدن به تاریخ سوم اکتبر، معرفی فیلم‌ منتخب کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ سرعت بیشتری گرفت.

کرواسی، ارمنستان، گواتمالا و اسلواکی، جدیدترین کشورهایی هستند که فیلم برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی، نود پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار به آکادمی معرفی کردند.

کرواسی با فیلم «مکان امن» ساخته «لورای لروتیچ» که برنده جایزه بهترین فیلم اول جشنواه لوکارنو و همچنین بهترین فیلم و بازیگری مرد از جشنواره سارایوو شده است، سینمای ارمنستان با مستند «طلوع آئورا» ساخته «اینا شاهاکیان»، گواتمالا با فیلم «سکوت جاسوس» به کارگردانی «آنس تاراسنا» و اسلواکی نیز با فیلم «قربانی» از «میشال بالاسکو» که در جشنواره ونیز رونمایی شد، پا به رقابت شاخه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی اسکار گذاشته‌اند.

مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳، تا سوم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱) است و کمیته اسکار کشورها تا این تاریخ فرصت دارند نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند. تاکنون نزدیک به ۴۰ کشور نمایندگان اسکاری خود را معرفی کردند و باید دید تصمیم کمیته اسکار سینمای ایران برای اسکار ۲۰۲۳ کدام فیلم خواهد بود.

در این باره بیشتر بخوانید:

ایران برای اسکار ۲۰۲۳ چه می‌کند؟

یک خبر رسمی از کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند