تورنتو

اسپیلبرگ جایزه اصلی جشنواره تورنتو ۲۰۲۲ را برد

به گزارش ردکارپت فیلم: «فابلمن‌ها» فیلم زندگینامه‌ای استیون اسپیلبرگ جایزه منتخب مردم جشنواره تورنتو را از آن خود کرد.

شب پیش در آخرین شب جشنواره تورنتو ۲۰۲۲ برندگان بخش انتخاب مردم این جشنواره معرفی شدند و «فابلمن‌ها» درامی خودزندگینامه‌ای درباره بزرگ شدن و به بلوغ رسیدن که بر مبنای زندگی استیون اسپیلبرگ و به کارگردانی خود وی ساخته شده فیلم منتخب مردم شد.

به این ترتیب این فیلم شانس مهمی در فصل جوایز کسب می‌کند؛ زیرا هر سال برندگان این جایزه نامزدی اسکار را هم به دست می‌آورند.

این فیلم که در دوران پس از جنگ جهانی دوم در دهه ۱۹۵۰ آریزونا می‌گذرد، به بیان ساده، داستانی از یافتن حقیقت از طریق سینما است. سامی فابلمن، شخصیت جایگزین اسپیلبرگ در این قطعه، عاشق فیلم است و از لحظه‌ای که مادرش (با بازی میشل ویلیامز) به وی می‌گوید: «فیلم‌ها تنها رویاهایی هستند که برای همیشه باقی می‌مانند» شیفته سینما می‌شود. اما همه رویاها راحت نیستند و تماشای زندگی از دریچه دوربین سوپر ۸ کوچکش، موجب می‌شود سامی دیدگاه تازه‌ای از خانواده‌اش به دست بیاورد و با رازی روبه‌رو شود که تهدید می‌کند خانواده را از هم بپاشد.

فیلم‌های «زنان حرف می‌زنند» ساخته سارا پولی و «چاقوها بیرون ۲» دیگر رقبای جدی فیلم اسپیلبرگ بودند که جایزه دوم و سوم را دریافت کردند.

در سال‌های پیش «کتاب سبز» و «سرزمین آوارگان» برندگان جایزه منتخب مردم تورنتو بودند که جایزه بهترین فیلم اسکار را هم در نهایت دریافت کردند. «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میسوری»، «لالالند» و «جوجو خرگوشه» نیز همین مسیر را طی کرده بودند.

این جایزه از سال ۱۹۷۸ ایجاد شده و از آن زمان ۷ برنده این جشنواره به عنوان برنده اسکار هم انتخاب شده‌اند.

جایزه مستند انتخاب مردم هم به «یخ سیاه» به کارگردانی هوبرت دیویس رسید و جایزه جنون نیمه‌شب انتخاب مردم به «عجیب: داستان ال یانکوویچ» به کارگردانی اریک اپل اهدا شد.

در بخش بهترین فیلم بلند کانادایی هم «کشتن ببر» مستندی از فیلمساز نیشا پاهوجا به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و جایزه بهترین فیلم کوتاه کانادایی به «سیمو» رسید.

پس ۲ سال برگزاری محدود در سالن و نمایش مجازی، جشنواره تورنتو که از ۸ تا ۱۸ سپتامبر برگزار شد، امسال به جایگاه سابق خود بازگشت و با همان روند همیشگی برگزار شد.

چهل و هفتمین گردهمایی سالانه دوستداران سینما در تورنتو با نمایش فیلم «دالی‌لند» ساخته مری هارون با بازی بن کینگزلی در نقش سالوادور دالی به کار خود خاتمه داد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند