فرهاد بشارتی

«خورشید کاروان» برای ما هیأت عزاداری امام حسین(ع) است

به گزارش ردکارپت فیلم: فرهاد بشارتی بازیگر نمایش «خورشید کاروان» ایفای نقش در این اثر را ادای دین خود نسبت به ایام محرم و صفر دانست.

نمایش «خورشید کاروان» در سی و یکمین سال اجرای خود از ۳۱ شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفت. فرهاد بشارتی از بازیگران این اثر نمایشی درباره سی و یکمین سال اجرای «خورشید کاروان» طی یادداشتی به ذکر نکاتی درباره تجربه حضور خود در این نمایش پرداخت.

در یادداشت بشارتی چنین آمده است:

«امسال سی و یکمین سال اجرای نمایش «خورشید کاروان» است و من حدود ۲۰ سال در کنار گروه بوده‌ام، از آنجا که با توجه به شغلی که داریم شاید کمتر بتوانیم در هیأت‌های مذهبی حاضر شویم حضور خودم را در این نمایش ادای دین نسبت به ایام محرم و صفر می‌دانم و از این طریق در هیأت حضور داریم، چون ما از طریق این نمایش و به سبک خودمان با حضور تماشاگران و مخاطبان عزاداری می‌کنیم، و تنها دلیل حضور هر ساله من همین است و امیدواریم این هدفی که ما داریم ارزشمند باشد.

در همه سال‌های اخیر استقبال از «خورشید کاروان» خیلی زیاد بوده است و عنوان پرتکرارترین و پرمخاطب‌ترین نمایش ایران را به خود اختصاص داده است.

نمایش «خورشید کاروان» را در کشورهایی مانند هلند، انگلیس، امارات و… روی صحنه برده‌ایم و نشان دهنده این است که «خورشید کاروان» در خارج از کشور هم در دل مردم جای دارد چون صحبت از امام حسین (ع) است و همین باعث استقبال مخاطبان و تماشاگران از این نمایش بوده است.

از بهترین خاطرات دوران بازیگری من اجرا در شهرها و شهرستان‌های ایران بوده که با حضور گسترده تماشاگر مواجه بودیم و بهترین خاطرات دوران بازیگری من در عرصه اجرای نمایش «خورشید کاروان» حضور در شهرها و شهرستان‌های ایران بوده است.»

در این نمایش که کاری از مؤسسه فرهنگی «فدک» است، جلیل فرجاد، کرامت رودساز، فرهاد بشارتی، اسدالله بابایی، عبدالرضا کیهانی و گروهی از هنرمندان به ایفای نقش می‌پردازند.

«خورشید کاروان» روایت شبی است که کاروان اسرای کربلا در مسیر شام در دیر راهبی توقف می‌کنند. راهب نصرانی از مریدان امام حسین (ع) می‌شود و تمام ثروت خود را می‌دهد تا فقط یک شب تا سحر با سر مبارک سیدالشهدا (ع) هم کلام شود. راهب نصرانی با امام حسین (ع) نجوا می‌کند.

عکس کنار خبر از اختر تاجیک است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند