سریال

ترجیح دادند که به من پروانه ساخت ندهند

به گزارش ردکارپت فیلم: ایسنا نوشت: «برف بی صدا می بارد»، پروژه ای که از آن به عنوان سریال بلند تلویزیون در قالب ۱۰۰ قسمت یاد می شد اما به هنگام پخش با چنان حاشیه هایی همراه شد که کارگردان سریال ضمن ارج نهادن بر مخاطب میلیونی تلویزیون، شرایط تولید و پخش را چنین توصیف کرد: «به هزار و یک دلیل که نمی دانم، مشکلات فراوانی سر راه تولید سریال «برف بی صدا می بارد» بود.»

پوریا آذربایجانی در پاسخ به اینکه تجربه ساخت «برف بی صدا می بارد» را چطور دید؟ با اشاره به فراز و فرود و حواشی که به دنبال داشت، توضیح داد: تجربه کار «برف بی صدا می بارد» و همکاری با صدا و سیما از یک نظر خوب بود و از یک نظر خوب نبود. خوب بودن به این دلیل که شما با مخاطب میلیونی طرف هستید و وقتی که در سازمان صدا و سیما یک برنامه یا سریال می سازید، همیشه جذاب و پر از چالش است. ولی به هزار و یک دلیل که من نمی دانم، مشکلات فراوانی سر راه تولید سریال «برف بی صدا می بارد» وجود داشت.

امیدوارم در تلویزیون تصمیمات یکدست تری گرفته شود

وی سپس تصریح کرد: نمی خواهم مقصر تعیین کنم، ولیکن احساس می کنم ماجراهایی در تولید این سریال وجود داشت که من وجهی از آن را نمی دیدم و آن وجهی که می دیدم مشکلاتی بود که ناشی از آن وجهی بود که نمی دیدم. امیدوارم که در تلویزیون و هر جای دیگری که تصمیم به تولید گرفته می‌شود، تصمیمات یکدست تری گرفته شود که تمام مدیران، تهیه کننده و کارگردان درباره یک اثر و و شکل تولید آن از پایه هم نظر باشند، در این صورت فکر می کنم اتفاق درستی بیفتد.

فعلا در حال فیلمبرداری بخش جدید «برف بی صدا می بارد» نیستیم

کارگردان «برف بی صدا می بارد» در ادامه درباره‌ی سرنوشت ساخت این سریال اظهار کرد: اینکه سریال تمام شد یا تولیدش ادامه دارد قطعا سوالی است که تهیه کننده باید جواب دهد و البته ایشان هم پاسخ دقیقی نمی توانند به این ماجرا بدهند و این به اتفاقاتی برمی گردد که در تلویزیون وجود دارد و در جلساتی احتمالا به ایشان مطرح خواهند کرد که من از آن خبر ندارم. اما فعلا درحال فیلمبرداری بخش جدید «برف بی صدا می بارد» نیستیم.

ترجیح دادند که به من پروانه ساخت ندهند

آذریجانی در پاسخ به اینکه پس از سریال «برف بی صدا می بارد» ادامه مسیرش کدام رسانه خواهد بود، سینما یا تلویزیون و ترجیحش بر چیست؟ این چنین گفت: واقعا نمی دانم؛ اما ایده هایی برای ساخت فیلم داشتم و دارم و ابتدای سال هم برای ساخت یک فیلم سینمایی اقدام کردم اما متاسفانه دوستانی که مستقر شدند به عنوان تیمی که باید برای ساخت فیلم سینمایی مجوز بدهند، ترجیح دادند که به من پروانه ساخت ندهند و بنابراین نمی دانم که اصولا ترجیح من در این میان چه اهمیتی دارد. چون ترجیحات دیگری در جاهای دیگر وجود دارد که آنها ترجیح می دهند من فلان کار را بکنم یا نکنم. پس من ترجیح های خودم را در ذهنم نگه می دارم تا ببینم که دوستان چه تصمیمی می گیرند. ظاهرا این طور باید پیش رفت.

سریال بلندمدت در صداوسیما جواب می دهد

آذربایجانی که سریال «نوار زرد» را هم برای تلویزیون کارگردانی کرده است، درباره ساخت سریال هایی با تعداد قسمت های بالا در شرایطی که ساختارهای امروز برنامه سازی در دنیا اغلب به سمت مینی مال و مینی سریال رفته است، اظهار کرد: تجربه ساخت سریال برای تلویزیونِ خودمان را نمی شود با پلتفرم ها و همچنین با تجربه ساخت سریال در نقاط دیگر دنیا مقایسه کرد. چراکه فعلا ساختاری که یک پایلوت بسازیم و بر اساس آن ادامه دهیم را در تلویزیون خودمان نداریم. به نظرم می آید سریال بلندمدت در صداوسیما جواب می دهد اما بستگی به قصه، پخش و حمایتی دارد که از تهیه و تولید آن می‌شود. در مجموع فارغ از ناهماهنگی ها و ماجرایی که پیش آمد، من از اینکه سریال «برف بی صدا می بارد» را ساختم، احساس رضایت می کنم و فکر می کنم که نسبتا بیننده خوبی را هم جذب خودش کرد.

به حوزه نمایش خانگی فکر کرده ام و قصه و طرح هایی هم دارم

آذربایجانی در پایان در پاسخ به اینکه آیا به حوزه نمایش خانگی هم فکر کرده و نگاهش به چه ساختاری در آینده است، توضیح داد: قطعا به حوزه نمایش خانگی فکر کرده ام و قصه و طرح هایی هم دارم. همچنین قصه ها و طرح های هم پیشنهاد شده است. در آینده هم، مثل گذشته فکر می کنم چه کاری را باید انجام دهم که در درجه‌ی اول به آن باور و آن را دوست داشته باشم. در درجه‌ی دوم هم فکر کنم که آیا کاری که می سازم کار شریفی خواهد شد و چراکه سریال ـ چه در پلتفرم و چه در تلویزیون ـ قرار است برای بخش عمومی ساخته شود و شخصی نیست؛ پس اینکه چه تاثیراتی روی جامعه خواهد داشت، بسیار بسیار برای من مهم است. بنابراین در درجه اول قصه‌ای که می خواهم تعریف کنم یا قصه ای که بقیه نوشته اند و من دوست دارم آن را بسازم برایم مهم است و دوم بازخورد و تاثیر کار. سینما هم برایم یک مقوله بسیار شخصی است؛ یعنی خیلی به بخش تجاری آن فکر نمی کنم.

«برف بی صدا می‌بارد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی بر اساس آخرین نوشته مرحوم مسعود بهبهانی‌نیا ساخته شده و داستان تلاش‌های یک دشمن قدیمی برای برهم زدن اتحاد یک خانواده اصیل ایرانی را در سه دهه مختلف ۶۰، ۷۰ و ۹۰ روایت می‌کند.

۶۸ قسمت از ۱۰۰ قسمت تولید شده این مجموعه از ابتدای دی تا اواخر اسفند ۱۴۰۰ به روی آنتن شبکه سه سیما رفت اما همزمانی با مناسبت‌های عید نوروز و ماه رمضان پخش آن را متوقف و همچنین به دلیل مشکلاتی این وقفه تا تیرماه ۱۴۰۱ ادامه پیدا کرد و در نهایت پخش ادامه قسمت‌ها از ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ از سر گرفته شد.

پیشتر اعلام شده بود، سریال «برف بی صدا می‌بارد» شامل دو فصل بوده که داستان فصل اول آن در ۱۰۰ قسمت از سال‌های ۶۵ تا ۶۹ روایت می‌شود و فصل دوم آن در ۱۵۰ قسمت در زمان حال روایت شده است. همچنان پس از پایان پخش بخش های تولید شده، خبری رسمی از تولید ادامه ی آن از سوی تلویزیون اعلام نشده است.

فرهاد آییش، الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ، مائده طهماسبی، پاشا رستمی، پوریا شکیبایی، پانته آسیروس، مریم شیرازی، مینا وحید، فریبا متخصص، امید روحانی، مهسا طهماسبی، امیر جنانی، هادی دیباجی، سیامک ادیب، هاله گرجی، آناهیتا اقبال نژاد و سینا کرمی از جمله بازیگران این سریال هستند.

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند