مخاطبان

مردم کدام سریال‌های نمایش خانگی را دنبال می‌کنند؟

به گزارش ردکارپت فیلم: در این گزارش مروری کرده‌ایم بر میزان علاقمندی و پیگیری مخاطبان شبکه نمایش خانگی که داستان‌های دنباله‌دار وی او دی‌ها را دنبال می‌کنند.

این روزها که شبکه نمایش خانگی ویترین پر و پیمانی از حضور ستاره‌های سینماست تا گوی رقابت را در جذب مخاطب حداکثری از هم بربایند و تماشگران بیشتری را به دنبال داستان‌های تلخ و شیرین خود بکشانند،‌ آمار و داده‌های موجود در این پلتفرم‌ها نکات جذاب و قابل توجهی را از میزان علاقه و پیگیری دنبال کننده‌های این سریال‌ها نشان می‌دهد.

تابستان ۱۴۰۱ با سریال «یاغی» به پایان رسید. قصه قهرمانی نوجوانی پشت لب سبز شده که با روایت در فضایی گانگستری و مافیایی و حضور چهره‌های محبوبی نظیر پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی فضای نمایش خانگی را به تسخیر خود در آورد و  در انتهای مسیر، آماری معادل ۸۹/۴۳ (به طور میانگین) مخاطب را برای خود به ثبت رساند که در زمان خود رکورد بالایی محسوب می‌شد.

همزمان با رسیدن «یاغی» به ایستگاه پایانی، ‌سریال پوست شیر با تبلیغات گسترده و چهره‌هایی همچون شهاب حسینی و  هادی حجازی‌فر عرضه خود را در پلتفرم‌های اینترنتی آغاز کرد. این سریال که بعد از پخش قسمت اول به دلایل نامعلوم تا زمان انتشار قسمت دوم تاخیر دو هفته‌ای داشت با در دسترس قرار گرفتن قسمت دوم با استقبال بی‌نظیری مواجه شد و ۹۸/۵ درصد بازدید را برای خود به ثبت رساند

«پوست شیر» جای «یاغی» را می‌گیرد؟

این سریال که تا کنون مخاطبان پر و پاقرصی برای خود دست و پا کرده زندگی مردی به نام نعیم را به تصویر کشیده است که پس از ۱۵ سال رهایی از زندان به عشق دیدار دخترنوجوانش می‌شتابد اما با بحران بزرگ‌تری روبرو می‌شود. این مجموعه با طرح داستانی معمایی در فضایی پلیسی به مشکلات ریز و درشت خانواده‌ای معمولی می‌پردازد که محور اصلی آن رویارویی دختر نوجوان با پدرش و تفاوت نسل‌ها است. پوست شیر با مفقود شدن دختر نوجوان نعیم و ردیابی جسد او در قسمت دوم  مورد استقبال کاربران قرار گرفته و با ثبت آمار  ۹۸/۵ بازدید قسمت‌هایی از آن  در فضای مجازی وایرال شده و بازنشر می‌شود.

«خونسرد» مجموعه پلیسی دیگری است که طی دو ماه گذشته انتشار خود را آغاز کرده و با توجه به مضمون تازه آن در روایت داستان‌های پلیسی وچهره‌هایی چون امیر آقایی، شهرام حقیقت دوست و سارا بهرامی پس از گذشت ۸ قسمت هنوز نتوانسته جای خود را در دل مخاطبان به دست آورد. این سریال که به گفته امیرحسین ترابی (کارگردان) نسخه ایرانی سریال مشهور آمریکایی «دکستر» است با ۸۴ درصد بازدید زندگی شخصیت دکستر یا همان دکتر کسری کیا با بازی امیر آقایی به عنوان پزشک پزشکی قانونی را روایت می‌کند که به شیوه خودش درگیر پرونده‌ها می‌شد.

کمدی‌هایی که مردم دوست ندارند

مجموعه پربازیگر دیگری که به تازگی به چرخه اکران و نمایش پلتفرم‌های اینترنتی پیوسته است، سریال «بی‌گناه» با مضمونی اجتماعی است که با حضور محسن کیایی، مهران احمدی و شبنم مقدمی و… از عشقی ناکام مانده در گذشته‌های دور و سرباز کردن زخمی قدیمی حرف می‌زند. این سریال به نویسندگی محسن کیایی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی و کارگردانی مهران احمدی با وجود تشابه اسمی و برخی بازیگران سریال همگناه (به کارگردانی مصطفی کیایی) محبوبیت چندانی به دست نیاورده است. سریال بی گناه در آستانه پخش قسمت هفتم تنها موفق به ثبت ۹۳/۶ بازدید شبکه نمایش خانگی شده است.

نکته مهم دیگر سریال‌های کمدی  شبکه نمایش خانگی است که به نظر می رسد اقبال چندانی در جذب مخاطب ندارد. این مجموعه‌های کمدی که با پیشینه موفق کارگردانانی ساخته شده‌اند که آزمون فروش خود را در سینما پس داده‌اند در جذب مخاطب شبکه‌ها نمایش خانگی در نهایت ناکام مانده‌اند. یکی از این مجموعه‌ها؛ سریال جادوگر ساخته سید مسعود اطیابی بود که با توجه به کمدی‌های پرفروش سینمایی که در کارنامه داشت (انفرادی، دینامیت، تگزاس ۳ و …)  در شبکه نمایش خانگی موفقیتی حاصل نکرد.

سریال جادوگر که با روایتی طنز به دنیای رمالی و سحر و جادو و خرافات ورود کرده بود با حضور چهرهای سینمای کمدی نظیر احمد مهرانفر، سید جواد رضویان با میانگین ۹۱/۳ درصد مخاطب به پایان رسید.

«آفتاب پرست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و چهره‌های پرفروش سینمای کمدی نظیر پژمان جمشیدی و دیگر چهره‌هایی همچون باران کوثری، حمیدرضا آذرنگ سریال کمدی دیگری است که انتشار خود را طی ۲ ماه و نیم گذشته آغاز کرده است. این مجموعه که با پخش ده قسمت و نزدیک شدن به ایستگاه پایانی هنوز مخاطبان قابل توجهی را برای خود دست و پا نکرده با ثبت ۹۶ درصد آمار بازدید داستان دو رفیق خفت‌گیر به نام‌های جمال و منوچ را روایت می‌کند که عشق لاتی و خفت‌گیری دارند اما از بدشانسی گرفتار پلیس و زندان می شوند.

مردم کدام سریال‌های نمایش خانگی را دنبال می‌کنند؟ |‌ از کمدی‌های کم فروغ تا سریال پلیسی که به مفقود شدن دختر نوجوان می‌پردازد

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند