ساخت

تولیدات سینمایی ۲ برابر می‌شود

به گزارش ردکارپت فیلم:  درخواست پروانه ساخت آثار سینمایی طی مهرماه، برخلاف ۶ ماه ابتدای سال، با رشد خوبی همراه بوده است، با توجه به آمار، به احتمال زیاد، تعداد درخواست‌ها به شورای پروانه ساخت تا پایان مهرماه، به ۲برابر میزان مراجعه در شهریورماه خواهد شد.

از ابتدای مهرماه تا بیست‌وچهارم این ماه، ۲۵ فیلمنامه برای تولید، درخواست پروانه ساخت داده‌اند.

این آمار درحالی چشم‌گیر به حساب می‌آید که این تعداد برای خردادماه، ۵ فیلمنامه، برای تیرماه ۵ فیلمنامه، برای مردادماه ۱۰ فیلمنامه و برای شهریورماه ۱۵ فیلمنامه بوده است.

با توجه به این آمار، به احتمال زیاد، تعداد درخواست‌ها به شورای پروانه ساخت تا پایان مهرماه، به ۲برابر میزان مراجعه در شهریورماه خواهد شد.

البته که یکی از دلایل وقوع چنین اتفاقی، نزدیک شدن به جشنواره فجر و تلاش برای تولید اثر در جهت رساندن به بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور است. هم‌چنین ثبات وضعیت سینما طی ماه‌های اخیر، دیگر دلیلی است که سبب دلگرمی سینماگران نسبت به تولید اثر شده است.

با آغاز فعالیت تیم سینمایی دولت جدید، یکی از هجمه‌های سنگینی که به سازمان سینمایی وارد آمد، اتخاذ سخت‌گیری‌هایی در مسیر صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم‌ها بوده است. اتفاقی که متاسفانه با برخی سوءتفاهم‌ها همراه بود تا همان‌گونه که عنوان شد، تعداد درخواست‌ها برای صدور پروانه ساخت طی یک ماه، حتی به ۵ فیلمنامه نیز برسد که سبب فاصله گرفتن بیشتر هنرمندان از مدیریت سینما بود.

ارائه ۲۵ فیلمنامه طی ۲۴ روز نخست مهرماه، شکوفاترین رویکردی است که فیلم‌سازان در دولت جدید، به شورای پروانه ساخت نشان داده‌اند. یک شکوفایی قابل‌توجه که با توجه به نام سینماگرانی که فیلمنامه ارائه داده‌اند، از هم‌اکنون می‌توان نسبت به جشنواره فجری گرم و پرشور امیدوار بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند