سم مندس

«سم مندس» جایزه کیشلوفسکی دریافت می‌کند

به گزارش ردکارپت فیلم: جشنواره بین المللی فیلم «کمراایمج» لهستان از«سم مندس» کارگردان انگلیسی سینما و تئاتر با اعطای جایزه ویژ تقدیر به عمل خواهد آورد.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم «کمراایمج» که با محوریت هنر فیلمبرداری از ۱۲ تا ۱۹ نوامبر (۲۱ تا ۲۸ آبان) در شهر تورون لهستان برگزار می‌شود، از «سم مندس» کارگردان برنده اسکار با جایزه ویژه کارگردانی :کریستوف کیشلوفسکی» تقدیر خواهد کرد.

فیلم جدید «امپراتوری نور» به کارگردانی «سم مندس» با بازی «اولیویا کولمن» فیلم افتتاحیه جشنواره کمراایمج است و در بخش مسابقه اصلی جشنواره نیز به روی پرده می‌رود.

جدا از «امپراتوری نور»، از فیلم‌های شاخص «سم مندس» می‌توان به «زیبایی آمریکایی» (که برای آن اسکار بهترین کارگردانی دریافت کرد)، «جاده‌ای به تباهی»، «جاده انقلابی»، «اسکال فال» و «اسپکتر» از مجموعه جیمز باند و درام جنگی «۱۹۱۷» اشاره کرد.

درام تحسین‌شده «امپراتوری نور» درباره قدرت ارتباط انسانی در زمان‌های پرتلاطم است و داستان آن در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی در یک سینمای قدیمی در یک شهر ساحلی انگلیس و در اطراف آن اتفاق می افتد و در آن هیلاری (اولیویا کلمن)، مدیر سینما که با مشکلات سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کند با استفن (مایکل وارد)، کارمند جدیدی به یگدیگر احساس تعلق پیدا می‌کنند.

«مندس» علاوه بر کسب اسکار کارگردانی، سه بار نامزد جایزه اسکار دیگر نیز شده است و چندین جایزه بفتا، گلدن گلوب و جوایز تئاتر تونی و اولیویه را نیز دریافت کرده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند