راگا

مخاطب زیادتر شده اما هنوز ضرر می‌کنیم!

به گزارش ردکارپت فیلم: محمدمهدی قلی‌زاده مدیر پردیس سینمایی راگا ضمن اشاره به کیفیت استقبال از فیلم‌های در حال اکران در این سینما تأکید کرد که ترکیب تکراری فیلم‌ها به صورت مضاعف باعث افت تعداد مخاطبان شده است.

محمدمهدی قلی‌زاده مدیر پردیس سینمایی راگا درباره شرایط استقبال از فیلم‌های در حال اکران در این سینما گفت: افت فروش فیلم‌ها، اتفاق مشهودی است که همه سینماها با آن مواجه هستند و ما هم در این ایام از این قاعده مستثنی نبوده‌ایم. مخاطبان سینما تا حدودی افت کرده بود که در روزهای اخیر با توجه به نیم‌بها شدن قیمت بلیت‌ها تا حدودی این روند بهبود پیدا کرده است. بالاخره این سینما در شهر ری قرار دارد و با کاهش قیمت بلیت، مردم استقبال بیشتری از سینما می‌کنند.

وی در عین حال تأکید کرد: اجرای طرح فروش نیم‌بهای بلیت البته تا حدودی بر بهبود روند استقبال از فیلم‌ها تأثیر گذاشته و در مجموع همچنان شاهد افت فروش فیلم‌های در حال اکران هستیم. برای قضاوت دقیق درباره تأثیر اجرای این طرح بر روند استقبال از فیلم‌ها، باید به‌دقت پارامترهایی مانند ضریب اشغال هر فیلم را بررسی کنیم اما قطعاًً از نظر مجموع درآمد از اکران فیلم‌ها، شاهد افت فروش بوده‌ایم و سینماها متضرر شده‌اند. به‌خصوص که فیلم تازه‌ای هم به چرخه اکران اضافه نشده است.

این سینمادار افزود: چند هفته‌ای می‌شود که هیچ فیلم جدیدی اکران نکرده‌ایم و این مسئله حتماً بر روی استقبال مخاطبان تأثیر گذاشته است. مخاطبی که به سالن سینما می‌آید، با ترکیبی از فیلم‌های تکراری مواجه می‌شود و این شرایط حتماً بر استقبال مخاطبان تأثیر می‌گذارد. اکثر مخاطبان ثابت و پیگیر ما، همه این فیلم‌ها را دیده‌اند و وقتی به سینما مراجعه می‌کنند، هیچ فیلم تازه‌ای برای انتخاب ندارند.

قلی‌زاده درباره تأثیر طرح فروش بلیت با قیمت شناور که از چند ماه قبل در سینماهای زیرمجموعه مؤسسه تصویرشهر اجرایی شده بود هم توضیح داد: سینماها به‌طور کلی رتبه‌بندی دارند و قیمت بلیت سینماها از ۴۵ هزار تومان در سینماهای مدرن آغاز می‌شود و به ۳۵ هزار تومان در سینماهای ممتاز و ۲۵ هزار تومان در سینماهای درجه یک و دو هم می‌رسد. ما در حال حاضر جزو سینماهای ممتاز هستیم. اجرای طرح بلیت شناور هم بسیار بر روی استقبال مخاطبان تأثیر گذاشت. ما در سه ماهه تابستان و پس از اجرایی شدن این طرح، از نظر ضریب اشغال شرایط بسیار بهتری را نسبت به بهار داشتیم. البته نسبت به تغییر فصل‌ها ما باید فرمول فروش شناور را تغییر دهیم و اینگونه نیست که همان فرمول تابستان برای گیشه پاییز هم پاسخگو باشد.

وی درباره شرایط استقبال از فیلم‌های در حال اکران هم گفت: «پسر دلفینی» همچنان پرمخاطب‌ترین فیلم در حال اکران در سینمای ماست. بعد از آن هم «انفرادی» قرار دارد. فیلم‌های «دوزیست»، «ابلق» و «علفزار» هم همچنان مخاطب خاص خود را دارند. در این میان فیلم «بام‌بالا» هم به‌عنوان نماینده سینمای کودک روانه پرده شده که هنوز اطلاع‌رسانی خوبی درباره آن صورت نگرفته است. اگر این فیلم هم تبلیغات خوبی داشته باشد، به نظرم لااقل در منطقه شهرری که سینمای ما قرار دارد، می‌تواند مانند «پسر دلفینی» فروش خوبی داشته باشد و خانواده‌ها را به سینما بکشاند.

این سینمادار درباره بهسازی سالن‌های سینما راگا هم گفت: صندلی‌ها و کف‌پوش‌های سالن اصلی پردیس راگا با ظرفیت ۳۱۰ نفر، از ۱۰ سال پیش تعویض نشده بود. در یک برنامه‌ریزی به‌صورت کامل کف‌پوش و صندلی‌های سالن را تعویض کردیم و در حال حاضر فضای سینما به‌طور کامل نو شده است. سیستم صوت و تصویر سینما هم از قبل به روز شده بود. تعویض صندلی‌های کهنه جزو برنامه‌هایی بود که زودتر باید انجام می‌شد و اجرایی شدن آن با استقبال مخاطبان هم مواجه شده است. بازخوردهای بسیار خوبی بابت بهسازی سالن اصلی از سوی مخاطبان داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم سالن‌های دیگرمان را هم به همین صورت بهسازی کنیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند