رقابت

رقبای اصلی کمرایمیج ۲۰۲۲

به گزارش ردکارپت فیلم: «بلوند»، «الویس»، «تاپ‌گان: ماوریک» از جمله فیلم‌هایی هستند که در جشنواره کمرایمیج ۲۰۲۲ با هم به رقابت می‌پردازند.

۱۲ فیلم از فیلم‌های مطرح سال که در دور اول جوایز امسال در جشنواره‌های دیگر حضور داشتند، در بخش مسابقه اصلی جشنواره کمرایمیج به رقابت با هم می‌پردازند.

این جشنواره سینمایی امسال سی‌امین دوره‌اش را از ۱۲ تا ۱۸ نوامبر (۲۱ تا ۲۷ آبان) در تورون لهستان برگزار می‌کند.

فیلم «بلوند» داستانی درباره زندگی مریلین مونرو که به کارگردانی اندرو دومنیک با اقتباس از رمان جویس کرول اوتس ساخته شده، فیلم «اولیس» که درباره زندگی الویس پریسلی به کارگردانی باز لورمن ساخته شده و «تار» فیلمی با بازی کیت بلانشت ساخته تاد فیلد در نقش یک آهنگساز ارکستر و نیز «تاپ گان: ماوریک» با بازی تام کروز ساخته جوزف کوشینسکی از برندگان بزرگ گیشه‌های امسال؛ همه و همه در این رقابت حضور دارند.

برندگان کمرایمیج همیشه از این شانس برخوردارند که بعداً توسط انجمن فیلمبرداران آمریکا و نیز در بخش فیلمبرداری اسکار از برندگان اصلی باشند.

در رقابت امسال سم مندس با «امپراتوری نور» که برنده جایزه ویژه کارگردانی کریستوف کیشلوفسکی امسال جشنواره کمرایمیج هم هست، یکی از شانس‌های اصلی است. وی در این جشنواره حضور خواهد داشت تا درباره فیلمش که توسط راجر دیکینز فیلمبرداری شده صحبت کند. مندس و دیکینز با هم در ساخت فیلم‌های «۱۹۱۷»، «اسکای فال» و فیلم‌های دیگر، همکاری کرده‌اند.

«در جبهه غرب خبری نیست» ساخته ادوارد برگر، «فرشته در دیوار» ساخته لورنزو بیانچینی، «باردو» ساخته آلخاندرو گونزالس ایناریتو، «زندگی» ساخته اولیور هرمانوس، «تعداد کامل» ساخته کریشتوف زانوسی، «دریانورد جنگ» ساخته گونار ویکن و «برفک سفید» ساخته نوا بامباک دیگر فیلم‌هایی هستند که در بخش رقابتی جشنواره کمرایمیج امسال شرکت دارند.

جشنواره کمرایمیج برای تجلیل از هنر فیلمبرداری هرسال در لهستان برگزار می‌شود. این جشنواره بین‌المللی که معتبرترین و تنها جشنواره تخصصی هنر فیلمبرداری در دنیاست، هر سال با حضور فیلمبرداران مطرح و باتجربه سراسر دنیا به سه فیلمبردار برتر، جوایز قورباغه طلایی، قورباغه نقره‌ای و برنزی خود را اهدا می‌کند.

سال پیش «بیا بیا» با فیلمبرداری رابی رایان و به کارگردانی مایک میلز برنده جایزه قورباغه طلایی را برد و برونو دلبونل برای فیلمبرداری «تراژدی مکبث» جوئل کوهن قورباغه نقره‌ای فستیوال را از آن خود کرد و جایزه قورباغه برنزی هم به گریگ فریزر برای فیلمبرداری فیلم «تلماسه» ساخته دنی ویلنوو اهدا شد.
کد خبر


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند