سیما

پاییز خلوت شبکه‌های تلویزیونی

به گزارش ردکارپت فیلم: درحالی‌که معاون سیما در بازدیدهای پشت صحنه‌اش از سریال‌های در حال تولید، از تولید و پخش ۱۵سریال و تصویب چندین فیلمنامه خبر می‌دهد، برخی از شبکه‌های تلویزیونی برای پر کردن اوقات فراغت شبانه بینندگان خود دست به دامن پخش سریال‌ها کره‌ای یا بازپخش سریال‌های ایرانی شده‌اند.

چالش بزرگ تولید و پخش سریال‌های تلویزیونی علاوه بر مناسبت‌ها حالا در برنامه‌های روتین شبانه دیده می‌شود. خبر تولید سریال‌ها در ژانرها و موضوعات مختلف شنیده می‌شود اما این سریال‌ها هنوز نتوانسته‌اند به آنتن تلویزیون برسند؛ آنتنی که این روزها یا با سریال‌های تکراری پر می‌شود یا با مینی‌سریال‌هایی که به بهانه مناسبت‌های خاص روی آنتن می‌روند. برخی از شبکه‌های تلویزیونی هم برای پر کردن آنتن خود دست به دامان سریال‌های کره‌ای می‌شوند.

«شبح را بگیر» در شبکه ۵

شبکه ۵ تجربه خوبی در پخش کردن سریال‌های کره‌ای دارد؛ شبکه‌ای که وقتی دستش خالی است پخش این سریال‌ها را در کنداکتورش قرار می‌دهد. البته این شبکه بارها تلاش کرده تا سریال‌هایی را که تولید می‌کند، روی آنتن ببرد؛ همانطور که سریال «شهباز» را در نوبت پخش دارد.

«شهباز» به نویسندگی مینا خدیوی در ژانر پلیسی- معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری مدتی است که در شهر تهران در حال تصویربرداری است و این روزها در مراحل پایانی تصویربرداری قرار دارد. طرح و ایده سریال «شهباز» از سال ۱۳۹۷ در گروه فیلم و سریال شبکه ۵ مطرح شده، پس از یک سال و نیمر پژوهش و نگارش، متن به اتمام رسیده و از بهمن ۱۴۰۰ فیلمبرداری آن شروع شده است. این مجموعه تلویزیونی در ۳۰قسمت تولید می‌شود. «شهباز» را حمیدرضا لوافی کارگردانی می‌کند و درباره یک گروه سایبری است که در جست‌وجوی یک هکر بین‌المللی هستند.

تا رسیدن سریال‌های ایرانی، این شبکه سریال کره‌ای «شبح را بگیر» را از شب گذشته روی آنتن دارد. این سریال به نویسندگی سو وون – لی یونگ جو محصول ۲۰۱۹کره‌جنوبی در ژانر درام–کمدی است و بازیگرانی همچون مون گیون یانگ، کیم سون هو، کی هون دو و… در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. سریال کره‌ای «شبح را بگیر» در ۲۳قسمت ۴۵دقیقه‌ای از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۱۹پخش و ساعت ۲۳همان شب و ۱۱ روز بعد تکرار می‌شود.

این شبکه یک ‌سریال تکراری هم در جدول برنامه‌های خود داشت؛ سریالی که از ۱۰مهر ماه پخش خود را در ۲۰قسمت شروع کرد؛ «آتش در گلستان» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی. این سریال قصه‌ای زنانه و در عین حال حماسی در خطه غرب کشور دارد که در سال ۱۳۵۸ اتفاق می‌افتد و مرضیه حدیدچی، معروف به طاهره دباغ در شکل‌گیری این قصه احساسی حماسی نقش مؤثری دارد.

سریالی با بازی امین تارخ

شبکه آی‌فیلم هم از شب گذشته (۳۰مهرماه) سریالی با بازی امین تارخ را روی آنتن دارد. «گاهی به پشت سر نگاه کن» به کارگردانی مازیار میری از این شبکه پخش می‌شود.
این سریال یک مجموعه ملودرام خانوادگی با محوریت موضوع‌ حمایت از تولیدات داخلی و اعتماد به نخبگان جوان ایرانی و توجه به سبک زندگی ایرانی است که نخستین بار ماه رمضان سال۹۴ در ۳۲قسمت از شبکه ۲ سیما پخش شد.

سریال ۳۰قسمتی «آزادی مشروط» که توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی و براساس طرحی از مسعود ده‌نمکی به نگارش درآمده با محوریت طنز، فعالیت گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران را به تصویر کشیده است.

این سریال از شبکه اول پخش می‌شود. شبکه ۲ سیما از نهم مهرماه «آتش سرد» را روی آنتن دارد؛ سریالی در ۳۰قسمت که رضا ابوفاضلی آن را کارگردانی کرده است. با پایان این سریال در هفته دوم آبان هنوز نام سریالی که قرار است پخش شود، مشخص نشده است.

شبکه ۳ هم «بی همگان» را دارد. سریال «بی‌همگان» به کارگردانی مشترک بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی و تهیه‌کنندگی مهران مهام از ۶ مهرماه، هر شب ساعت ۲۰:۳۰ روانه آنتن شبکه ۳ می‌شود. با پایان این سریال هم باید دید شبکه ۳ چه سریالی را برای پخش مدنظر دارد؟ آیا با توجه به صحبت‌های معاون سیما، اسامی سریال‌های جدید و زمان پخش آنها مشخص خواهد شد؟


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند