تالین

فیلم جدید رضا جمالی به جشنواره تالین دعوت شد

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم «روستای بی‌فرزند» ساخته رضا جمالی در نخستین نمایش جهانی‌ در بخش تازه راه اندازی شده منتخب منتقدان جشنواره شب‌های سیاه تالین به روی پرده می‌رود.

  جشنواره بین‌المللی فیلم شب‌های سیاه تالین ۲۰۲۲ در کشور استونی فهرست ۱۳ فیلم‌ دعوت شده به بخش جدید و رقابتی منتخب منتقدان را اعلام کرد و فیلم «روستای بی‌فرزند» به کارگردانی رضا جمالی به نمایندگی از سینمای ایران در این بخش حضور دارد.

رضا جمالی که پیش از این فیلم موفق «پیرمردها نمی‌میرند» را ساخته بود در فیلم جدید و کمدی «روستای بی‌فرزند» به داستان روستایی کوچک پرداخته که مدتی است بچه‌ای در آن به دنیا نیامده است و همه مردان آن را تقصیر زنان می دانند. دو دهه پیش کاظم فیلمساز قدیمی برای ساخت مستندی از عقیمی زنان روستا به این روستای دورافتاده روستایی آمد. اما زنان روستایی می خواستند از حیثیت خود محافظت کنند، بنابراین فیلم را دزدیدند و سوزاندند.

تا امروز که روستاییان متوجه شده‌اند که مردان عقیم هستند و زنان هیچ مشکلی ندارند. کاظم با کمک دستیارش سعی می‌کند چند مصاحبه با مردان نابارور ضبط کند تا حقیقت را در یک فیلم جدید آشکار کند، اما از بسیاری جهات به یک ماموریت غیرممکن تبدیل می شود.

فیلم جدید رضا جمالی به جشنواره تالین دعوت شد

در فیلم «روستای بی‌فرزند» که به زبان ترکی ساخته شده حمدالله سلیمی، بهروز الله‌وردی‌زاده، مریم مومن، صفت آهاری و ناصر محبی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

طبق اعلام پیشین فیلم سینمایی «شهر خاموش» ساخته جدید احمد بهرامی، نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره شب‌های سیاه تالین است.

در این فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق، بازیگرانی چون باران کوثری، بابک کریمی، علی باقری، بهزاد دورانی، محسن مهری دروی، کریم و حبیب شراهی نقش‌آفرینی کرده‌اند و مسعود امینی‌تیرانی نیز به عنوان فیلمبردار و مصطفی وزیری نیز تدوین این فیلم سینمایی را بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم در سایت رسمی جشنواره تالین آمده است: بمانی به جرم قتل شوهرش ده سال را در زندان سپری کرده است و فرزندش را به خانواده شوهرش دادند. او که به طور موقت آزاد می شود، بلافاصله به دنبال پسرش می گردد. بمانی به کارگاه اسقاط ماشین می‌رود که ابی، برادر شوهرش در آنجا کار می‌کند اما ادعا می کند که از سرنوشت پسرش چیزی نمی‌داند. با این حال او متوجه می‌شود که اِبی کودک را به خانواده‌ای ثروتمند فروخته است. بمانی سعی می‌کند اطلاعات بیشتری از کارگران بگیرد اما آنها در ازای دریافت اطلاعات، درخواست ناشایستی دارند. او به عنوان یک مادر ناامید، آماده است تا به سیم آخر بزند اما نه آنطور که همه انتظار دارند.

جشنواره بین‌الملی فیلم تالین از تاریخ ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در کشور استونی برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند