بازیگر

پیشنهادات بازی زیادی ندارم

به گزارش ردکارپت فیلم:  بازیگر فیلم سینمایی «مارمولک» گفت: بسیار صادقانه می‌گویم که پیشنهادات بازی زیادی ندارم و شانس و اقبال بازی در نقش‌ها و کاراکترهای متنوع هنوز به من رو نکرده است.

فرزین محدث  در مورد اینکه چرا بازی و نقش‌هایش تکرار نقش های تکراری است، گفت: در حوزه تصویر در میان معدود فیلم هایی که به من پیشنهاد می شود بعضی را قبول نمی کنم و صبر می کنم و منتظر اتفاقی می شوم که نمی افتد.

وی تاکید کرد: بسیار صادقانه می گویم که پیشنهادات بازی زیادی ندارم و جزو کسانی نیستم که بگویم پیشنهادهای تصویر زیادی دارم و از بین آنها انتخاب می کنم؛ البته شرایطم در تئاتر متفاوت تر است و کارهای متنوع تری را در بازیگری انجام می دهم.

بازیگر سریال بچه مهندس (علی غفاری ۱۳۹۷) اظهار داشت: کارگردان ها و سرمایه گذاران در ایران دوست دارند بازیگران را در جایی امتحان کنند که پیش تر امتحانشان را پس داده اند؛ به ندرت بعضی از کارگردانان تصمیم می گیرند که دست به یک آزمون بزرگ بزنند و بازیگر را در جای دیگری بگذارند مانند اتفاقی که برای جواد عزتی و عباس جمشیدی حتی پژمان جمشیدی در فیلم علفزار و دیگر دوستان افتاده است.

محدث گفت: این شانس و اقبال هنوز به من رو نکرده است.

بازیگر سریال نمایش خانگی هیولا (مهران مدیری ۱۳۹۸) ادامه داد: به همین دلیل امسال یک سریال (در حال پخش است) به من پیشنهاد شد که همین فضای کمدی بود و قبول نکردم خودم را کنار کشیدم چرا که تاحدی درحال تجربه زمینه های دیگری مانند تدریس کردن، کمک به نوشتن فیلمنامه یا دوره دیدن برای جلسات نقد هستم چرا که نمی خواهم جزو بازیگرانی باشم که صرفا بلدند یک جنس بازی کنند.

بازیگری را رها نمی کنم

وی افزود: اگر بدانم در تصویر آن اتفاقی که به آن فکر می کنم نخواهد افتاد شده برای دو سه سال از آن فاصله می گیرم اما بازیگری را رها نمی کنم و ویژگی هایی که یک بازیگر لازم دارد مانند بدن، بیان، ذهن و خلاقیت را در خودم برای آن اتفاق دیگر پرورش می دهم.

بازیگر سریال شب های مافیا (سعید ابوطالب ۱۴۰۰) خاطرنشان کرد: در مجموع انتقاد شما را می پذیرم اما مقصر بخشی از آن من نیستم؛ پیشنهاداتی می شود آن هم در شرایطی که در کشوری زندگی می کنیم که اوضاع اقتصادی مساعد نیست و من باید امرار معاش کنم.

تجربه آفتاب پرست برایم لذت بخش بود

بازیگر سریال تلویزیونی شهریار (کمال تبریزی ۱۳۸۴) در توضیح نقش خود در سریال آفتاب پرست که این روزها در حال پخش از شبکه نمایش خانگی است، گفت: من به دعوت برزو نیک نژاد در سریال آفتاب پرست حضور پیدا کردم که چون سه قسمت کوتاه بود حضوری افتخاری بود ولی این تجربه برایم لذت بخش بود چرا که برزو نیک نژاد کمدی را از جنس دیگری کار می کند و کارش را بسیار خوب بلد است.

نقطه قوت آفتاب پرست تیم بازیگران قوی آن بود
بازیگر فیلم سینمایی مارمولک (کمال تبریزی ۱۳۸۲) ادامه داد: نقطه قوت دیگر سریال آفتاب پرست این بود که تیم بازیگران آن هم قوی بودند؛ پژمان جمشیدی، حمیدرضا آذرنگ، غلامرضا نیکخواه، باران کوثری و گوهر خیراندیش.

وی با اشاره به بازی خود در این سریال گفت: کاراکترم در این سریال (بکتاش) بسیار ساده بود؛ آدمی که جعل سند می کند و در گفت وگویی که با برزو نیک نژاد داشتیم قرار بر این بود که این کمدی بسیار ساده برگزار شود. برخلاف کمدی هایی که حضور داشتیم و شدت فانتزی بودنش زیاد بود کمدی این سریال بسیار ساده و راحت و کنترل شده بود.

 

کمدی از سوءتفاهم به وجود می‌آید

بازیگر فیلم سینمایی ما همه با هم هستیم (کمال تبریزی ۱۳۹۷) در پاسخ به این پرسش که چرا همه چیز در این سریال آن قدر ساده شده که هیچ مفهومی در آن معنادار نیست و همه چیز صرفا یک تصویر کاریکاتورگونه است، گفت: کمدی از سوءتفاهم به وجود می آید یعنی از دریافت این حس که چقدر آدم ها ناآگاه هستند و گول یک آدم را می خورند در این میان اما تماشاگر آگاه است آن هم در حالی که کاراکترهای دیگر همه ناآگاه هستند.

وقتی تماشاگر آگاه تر از کاراکترهاست خنده اش می گیرد چرا که جنسی از بلاهت وجود دارد
وی ادامه داد: لیلی با من است (کمال تبریزی ۱۳۷۴) نمونه ای برای این مثال است؛ کاراکتری که در کنار پرویز پرستویی است از مای تماشاگر ناآگاه تر است و یا فیلم سینمایی مارمولک و ممکن است میزان فانتزی در این سریال بیشتر باشد و این اتفاق در سینمای دنیا هم می افتد یعنی وقتی تماشاگر آگاه تر از کاراکترهاست خنده اش می گیرد چرا که جنسی از بلاهت وجود دارد.

 

جشنواره فیلم کوتاه تهران محفلی برای معرفی فیلمسازان جوان است

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دستمزدهای نمایش خانگی و تلویزیون اختلاف فاحشی دارند، گفت: نمایش خانگی تهیه کننده خصوصی دارد و تلویزیون تهیه کننده ای دولتی. البته صدا و سیما به دلیل رویکردی که باید به آن نقد کرد در حال ریزش مخاطب است و سرمایه گذاری اش کاهش یافته است اما در نمایش خانگی به دلیل تهیه کننده خصوصی که پلتفرم ها هستند امکان کار دارد.

انگار تلویزیون قوانین نانوشته بسیاری دارد که سخت گیری اش هم بیشتر است
بازیگر تئاتر چیستا (نادر برهانی مرند ۱۳۸۲) تصریح کرد: در نهایت هردوی اینها در یک ساختار کار می کنند وقتی پلتفرم زیرنظر ساترا است همان قوانینی را اجرا می کند که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و صدا و سیما هم همان قوانین را دارد اما انگار تلویزیون قوانین نانوشته بسیاری دارد که سخت گیری اش هم بیشتر است.

وی در مورد جشنواره فیلم کوتاه تهران، بیان کرد: این جشنواره چون بین المللی است محفلی برای معرفی فیلمسازان جوان است که بتوانند وارد عرصه حرفه ای شوند اما اگر بخش گزینش آثار صرفا براساس مضمون و نه کیفیت باشد به ماهیت این رویداد ضربه خواهد زد.

باید اجازه دهیم کیفیت یک فیلم معرف آن برای ورود به یک جشنواره باشد
بازیگر تئاتر شازده فیل هوا می‌کند (علی احمدی ۱۳۹۳) یادآور شد: نباید برای مضمون فیلتر بگذاریم که این مضامین وارد نشوند یا بشوند بلکه باید اجازه دهیم کیفیت یک فیلم معرف آن برای ورود به یک جشنواره باشد.

محدث ابراز داشت: با چنین رویکردهایی این جشنواره را به سمت محلی شدن می بریم آن هم در حالی که رویدادی جهانی است. این بین المللی ماندن به روند فیلمسازی کشور و فیلمسازان جوانانی که در این کشور کار میکنند و فرداها در انتظارشان است، کمک خواهد کرد.

 

فرزین مُحَدِث (۱۳۵۸) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است که با فیلم شاعر زباله‌ها (محمد احمدی ۱۳۸۴) به شهرت رسید.

محدث در سال ۱۳۸۴ از دانشگاه سوره در رشتهٔ بازیگری فارغ‌التحصیل شد. وی فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۸ وقتی ۲۰ ساله بود در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر با میکائیل شهرستانی شروع کرد و بعد از چندین تجربه در سال ۸۲ اولین جایزه خود را از جشن خانه تئاتر گرفت.

اولین تجربه فرزین محدث در تلویزیون با سریال پرانتز باز در سال ۸۸ شروع شد، سپس با فیلم بسیار مشهور مارمولک در سال ۸۲ وارد پرده سینما شد؛ او با فیلم سینمایی مارمولک در نقش سرباز بسیار دیده شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند