آواتار

جیمز کامرون در «آواتار» تجدید نظر می‌کند

به گزارش ردکارپت فیلم: جیمز کامرون سازنده «آواتار» این فیلم را خیلی گران خوانده و گفته بعد از فیلم سوم ممکن است همه چیز تمام شود.

 جیمز کامرون گفته اگر نمایش فیلم دوم «آواتار» سودآور نباشد، فیلم را در قسمت سوم به پایان می‌برد.

وی که قصد داشت این فیلم را در مجموعه‌ای ۵ قسمتی تصویر کند حالا می‌گوید چون این فیلم‌ها خیلی هزینه‌بر هستند اگر فروش قابل قبول نباشد به جای ۵ قسمت آن را در ۳ قسمت تمام می‌کند.

این کارگردان پس از موفقیت فیلم نخست در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد فیلم تا قسمت پنجم ادامه می‌یابد. قسمت دوم و سوم این فیلم در چند سال اخیر در دست تهیه بوده و قرار است فیلم دوم با عنوان «آواتار: راه آب» در دسامبر امسال سرانجام اکران شود.

در حالی که گفته شده کامرون با بودجه یک میلیارد دلاری دارد برای ساخت ۴ دنباله کار می‌کند؛ اما وی به تازگی اعلام کرد اگر فیلم دوم به اندازه کافی فروش نکند فیلم سوم آخرین قسمت آن خواهد بود.

کامرون در گفت‌وگویی با توتال فیلم اظهار کرده که پیش از اینکه فرهنگ استریمینگ و تماشای فیلم به صورت آنلاین به جهان هجوم آورد و پاندمی تجربه تماشای فیلم را تغییر دهد، این فیلم‌ها را نوشته و حالا منتظر است ببیند واکنش مخاطبان چگونه است.

وی ساخت فیلم‌هایی این چنینی را که بشدت هزینه‌بر است یک تجارت بی‌معنا خواند و گفت حالا بعد از پاندمی ساخت چنین فیلم‌هایی دیگر خیلی خطرناک می‌شود، فقط باید دید چه می‌شود.

کامرون افزود: آنچه می‌توانم حالا بگویم این است که قسمت دوم یک فیلم ۳ ساعته از یک تجربه تقریباً دیوانه‌کننده است.

گفته شده فیلم ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه است، هرچند هنوز قطعاً زمان آن اعلام نشده است. با این حال سخنان کامرون نشان می‌دهد وی با زمان طولانی فیلم موافق است چون تاکید کرده شخصیت‌های زیادی در این داستان حضور دارند و داستان زیادی هم برای تصویر کردن هست.

این کارگردان در عین حال در همین مصاحبه گفته یکی از فیلمنامه‌های فیلم با عنوان «آواتار: زمین بلند» را که ۱۳۰ صفحه بود و یک سال برای نوشتنش کار کرده بود دور ریخته و چون داستان جا نیفتاده بود و به چیزهای غیرمنتظره نمی‌انجامید و به اندازه کافی به دنیای رویا مرتبط نبود، آن را کنار گذاشته است.

کامرون و تیم نویسندگان در نهایت بخش‌هایی از این قصه را به پایان فیلم سوم افزوده‌اند.

«آواتار: راه آب» از ۱۶ دسامبر در سینماهای آمریکا اکران می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند