جامعه

اکران چه فیلم‌هایی در شرایط فعلی مناسب است؟

به گزارش ردکارپت فیلم: عباس رافعی معتقد است: در شرایط فعلی که سینما دچار رکود شده، اگر فیلم‌هایی همسو با مطالبه جامعه به نمایش درآید مردم حتما از سینما استقبال می‌کنند.

این کارگردان سینما که فیلم «غیبت موجه‌»اش هنوز موفق به گرفتن پروانه نمایش نشده است، در پاسخ به پیگیری‌های جدید برای رفع مشکل فیلم بیان کرد:‌ من همچنان منتظر پیام یا خبری از سمت سازمان سینمایی هستم تا حتی بخواهند اصلاحات تازه‌ای انجام شود، ولی هیچ خبری نیست.

رافعی پیش‌تر گفته بود که در دوره مدیران قبلی یک اصلاحیه در شورای پروانه نمایش به فیلم دادند که آن را انجام داده و مدیر وقت سازمان سینمایی و مدیر نظارت و ارزشیابی هم آن را تایید کرده و قرار بود در شورا (پروانه نمایش) صورت جلسه شود، اما جلسه شورا برگزار نشد تا به مدیران و شورای پروانه نمایش در دولت فعلی رسید و آن‌ها هم با وجود اینکه فیلم را دیدند ولی صورتجلسه‌ای برایش ننوشتند.

کارگردان فیلم «فصل فراموشی فریبا» درباره وضعیت این روزهای سینما با بیان اینکه الان شرایط برای اکران خوب نیست، به وجه التیام‌بخش و انتقادی هنر اشاره کرد و گفت: در فضای ملتهب تماشاگر به سمت سینما و تفریحات این چنینی نمی‌رود در صورتی که فیلم، تئاتر و موسیقی همسو با نیازهای جامعه قطعاً طرفدار خواهد داشت؛ یعنی اگر مردم مطالبات و خواسته‌هایی دارند و ببینند که در یک گالری یا سالن کنسرت تئاتر وسینما اثری برپایه نیازها و خواسته‌هایشان عرضه می‌شود از آن استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: اما اگر فکر کنیم همین الان صرفاً یک فیلم کمدی، می‌تواند التیام‌بخش باشد به نظرم این طور نخواهد بود. ما باید فیلم‌هایی را نمایش دهیم که پیام و مضمون آن‌ها با وضعیت کنونی جامعه همسو باشد.

رافعی مدتی قبل درباره افزایش ساخت فیلم‌های کمدی هم بیان کرده بود: بعضی‌ها به نوعی خودی محسوب می‌شوند و هرچه بسازند اشکالی ندارد، ولی اگر یک فیلساز اجتماعیِ دغدغه‌مند، بخواهد یک دغدغه اجتماعی را مطرح کند نمی‌تواند. هر چه فضا محدودتر و تنگ‌تر شود، متاسفانه سینمای ملی و اجتماعی هم از بین می‌رود.

فیلم سینمایی«غیبت موجه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رافعی سال ۱۳۹۹ در تهران ساخته شده که در ادامه مضمون فیلم‌های این کارگردان، داستان راز آلود زنی است که در جامعه امروز ایران در جستجوی گمشده خود است.

ابوالفضل پورعرب، میترا حجار، علی اوجی، امیررضا دلاوری و سام نوری از جمله بازیگران این فیلم هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند