آواتار

اعتراف عجیب «جیمز کامرون» درباره «آواتار ۲»

به گزارش ردکارپت فیلم: «جیمز کامرون» اعلام کرد هزینه ساخت دنباله فیلم «آواتار» آنقدر زیاد بوده که این فیلم محکوم به فروشی بالغ بر دو میلیارد دلار در گیشه جهانی است.

ظاهرا کامرون به مدیران دیزنی و استودیو قرن بیستم گفته بود که بودجه «آواتار ۲» آنقدر زیاد است که «بدترین مورد تجاری در تاریخ سینما» را نشان می‌دهد و طبق برآوردهای کارگردان این فیلم باید سومین یا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ شود تا هزینه‌های ساخت را جبران کند.

در جدول فعلی پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان (بدون احتساب تورم)، قسمت اصلی «آواتار» در سال ۲۰۰۹ با ۲.۹ میلیارد دلار در صدر قرار دارد و «انتقام‌جویان: آخر بازی» دیزنی با ۲.۷ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار دارد و «تایتانیک» کامرون با ۲.۱ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

بر این اساس، این بدان معناست که اگر «آواتار: راه آب» بخواهد به نتیجه برسد باید از فروش «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۲.۰۷ میلیارد دلار) یا «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (۲.۰۵ میلیارد دلار) پیشی بگیرد، دو فیلمی که هم‌اکنون به ترتیب در رتبه چهارم یا پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارند.

تنها پنج فیلم تا به حال از مرز دو میلیارد دلار در گیشه جهانی عبور کرده‌اند اما در حالی که همه‌گیری کرونا بر روی عادت سینما رفتن تأثیر زیادی گذاشته است، فیلم‌هایی مانند «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۱.۹ میلیارد دلار) و «تاپ گان: ماوریک» (۱.۴ میلیارد دلار) توانسته‌اند فروش چشمگیری در این شرایط رقم بزنند و این موضوع برای فیلم «آواتار: راه آب» امیدوارکننده است.

فیلم اصلی «آواتار» ۷۸۵ میلیون دلار فروش داخلی داشت و در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس تاریخ آمریکا قرار دارد. در جایگاه پنجم در اختیار «تاپ گان: ماوریک» با ۷۱۶ میلیون قرار دارد.

«جیمز کامرون» سال‌ها صرف ساخت و فیلم‌برداری دنباله‌های «آواتار» کرده است. فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.

«آواتار: راه آب» ۱۶ دسامبر در سینماها اکران می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند