ایتالیا

تجلیل «ساندنس» از کارگردان ایتالیایی

به گزارش ردکارپت فیلم: جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۳ با اهدای جایزه نماد بین‌المللی از لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی تجلیل می‌کند.

کارگردان ایتالیایی لوکا گوادانینو در ژانویه راهی یوتا در آمریکا می‌شود تا در شب افتتاحیه جشنواره ساندنس ۲۰۲۳ جایزه آیکون بین‌المللی را دریافت کند.

جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۳ از ۱۹ ژانویه کارش را شروع می‌کند و گوادانینو در کنار چهره‌هایی که قبلاً اعلام شده بودند، شامل رایان کوگلر، دبیلو کامائو بل و نیکیاتو جوسو از حاضران در آن خواهد بود.

جایزه بین‌المللی آیکون به چهره مولفی که جهان‌های سینمایی متفاوتی خلق می‌کند و تاثیری ماندگار بر فیلمسازی داشته است و به ویژه به داستان‌گویی متعهد است، اهدا می‌شود.

گوادانینو اولین بار سال ۲۰۱۰ با فیلم «من عشق هستم» در جشنواره ساندنس حضور یافت. وی سال ۲۰۱۷ هم با «مرا با نامت صدا کن» به جشنواره بازگشت و در نهایت با آن فیلم برنده اسکار سال شد. وی با تهیه مستند «شکارچیان ترافل» نیز سال ۲۰۲۰ در این جشنواره حضور داشت.

جوآنا ویسنته، مدیرعامل موسسه ساندنس گفت: گوادانینو یک رویاپرداز واقعی سینما است و با توانایی‌های داستان سرایی منحصر به فرد خود چه در عرصه نویسندگی، چه کارگردانی یا تهیه‌کنندگی، تأثیری غیرقابل انکار، نه تنها بر جامعه جشنواره فیلم ساندنس، که در کل صنعت فیلم داشته است.

جشنواره فیلم ساندنس امسال از ۱۹ تا ۲۹ ژانویه (۲۹ دی تا ۹ بهمن) در یوتا برگزار می‌شود و برای اولین بار پس از پاندمی به‌صورت حضوری شکل می‌گیرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند