فرانسه

دیوید فینچر در فرانسه تجلیل می‌شود

به گزارش ردکارپت فیلم:  دیوید فینچر با دریافت یک سزار افتخاری در فرانسه تجلیل می‌شود.

دیوید فینچر قرار است بالاترین جایزه سینمایی فرانسه را در مراسمی که ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ در پاریس برگزار می‌شود، دریافت کند.

آکادمی سزار که همتای اسکار آمریکاست، با انتشار بیانیه‌ای از فینچر به عنوان یکی از فیلمسازان نادری یاد کرد که کل فیلم‌شناسی وی در طول سال‌های کاری‌اش به کالت بدل شده است.

این آکادمی فینچر را هنرمندی رویاساز خواند که فیلم‌هایش هیپنوتیزم‌کننده، روشن‌فکرانه و منبع الهام بسیاری از هنرمندان بوده‌اند.

در بیانیه همچنین آمده: او با فیلم «هفت» ما را شوکه کرد، با «بازی» ما را میخکوب کرد و با «باشگاه مشت‌زنی» ما را تحت تاثیر خود قرار داد. با «زودیاک»، «شبکه اجتماعی»، «دختر گمشده» که بزرگ‌ترین موفقیت را برایش همراه داشت، یا با «منک» که نامزدی اسکار را به دست آورد، قواعد معمول را شکست و تحسین منتقدان بین‌المللی را برانگیخت.

جایزه افتخاری سزار که برای تجلیل از هنرمندان و فیلمسازان برای یک عمر دستاورهایشان تعلق می‌گیرد پیشتر به چهره‌هایی چون کیت بلانشت، پنه‌لوپه کروز، رابرت ردفورد و جورج کلونی اهدا شده است.

فینچر به تازگی در همکاری با نتفلیکس سریال مستندی جدید با عنوان «تماشا» در تجلیل سینما ساخته و کارگردانی فیلم سینمایی «قاتل» را که درامی درباره یک قاتل حرفه‌ای با بازی مایکل فاسبندر است برای نتفلیکس انجام داده است.

نامزدهای چهل و هشتمین دوره سزار ۲۵ ژانویه معرفی خواهند شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند