نمایش

حضور بازیگر مسیحی در نمایشی برای فاطمیه

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان نمایش «چرتکه» که در ایام فاطمیه روی صحنه رفته است تأکید کرد که هیچکدام از عوامل نمایش برای تولید و اجرای این اثر دستمزدی دریافت نکرده‌اند.

مسعود اسماعیلی کارگردان نمایش «چرتکه» که از ۲۹ آذر تا ۶ دی در پردیس تئاتر تهران روی صحنه رفته است، درباره این اثر نمایشی  گفت: «چرتکه» اثری است که موضوع آن درباره یک گروه نمایشی است که قصد دارند نمایشی را با موضوع فاطمیه روی صحنه ببرند. یک فرد مسیحی نیز قصد دارد در این کار با آن‌ها همکاری کند و چالش‌هایی در این خصوص شکل می‌گیرد.

وی درباره روند تولید «چرتکه»، توضیح داد: بعد از پایان ماه مبارک رمضان کار روی طرح و ایده «چرتکه» را برای نگارش نمایشنامه شروع کردیم و در یک اتاق فکر این ایده و طرح چکش‌کاری شد و نگارش نمایشنامه به سرانجام رسید. پس از آن ۲ ماه نیز با حضور ۱۴ بازیگر و بیش از ۲۰ هنرمند به تمرین نمایش صرف شد.

اسماعیلی درباره تأمین هزینه‌های مالی تولید و اجرای این اثر نمایشی، تأکید کرد: هیچکدام از عوامل نمایش دستمزدی دریافت نکرده‌اند بلکه کمک‌های مالی نیز در این خصوص انجام داده‌اند. همچنین برای طراحی و ساخت دکور هم هزینه‌ای صرف نکردیم و هزینه‌هایی که شد مختص گریم و تأمین نیازهای روزانه گروه و نمایش بود. اصولاً ما برای تولید و اجرای آثارمان طرح مشارکت مردم، بانیان و خیرین را داریم.

وی یادآور شد: ما در گروه «مسلم» حدود ۳۰ سال است که گردهم جمع شده‌ایم تا در خدمت حضرت زهرا (س) باشیم.

کارگردان نمایش «چرتکه» درباره بازخورد مخاطبان از اجرای این اثر، اظهار کرد: چند روز از اجرا را در ۲ نوبت روی صحنه بردیم و در برخی از این اجراها بیش از ظرفیت سالن مخاطب داشتیم. از آنجایی که «چرتکه» یک تئاتر آیینی است دوست نداریم کسی از در سالن رانده شود از این رو پذیرای همه عزیزان بودیم.

اسماعیلی در پایان سخنان خود درباره برنامه‌های آتی گروه «مسلم» گفت: گروه ما نزدیک به ۳۰ اثر را در نیمه شعبان و ایام فاطمیه روی صحنه برده است. کار بعدی گروه نیز برای نیمه شعبان در حال تولید است و با چند نویسنده برای نگارش نمایشنامه اثر جدید رایزنی و گفتگو شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند