نمایش

اقتصاد تئاتر رو به نابودی است

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان نمایش «توریست» که اجرای عمومی خود را در مرکز تئاتر مولوی آغاز می‌کند معتقد است در شرایط فعلی اقتصاد تئاتر رو به نابودی است.

ابوالفضل کریم‌زاده نائینی کارگردان نمایش «توریست» که قرار است از ۱۳ دی در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی روی صحنه برود، درباره روند تولید این اثر نمایشی  گفت: کار تولید نمایش «توریست» از اوایل اردیبهشت سال جاری که نوشتن نمایشنامه توسط غزاله چیذری آغاز شد کلید خورد. یک ماه نوشتن متن طول کشید و از اوایل تیر تمرین‌های نمایشی را شروع کردیم.

وی ادامه داد: در شهریور و مهر سال جاری چند اجرای خصوصی در دانشگاه تربیت مدرس داشتیم و بعد از آن نمایش «توریست» را برای شورای مرکز تئاتر مولوی اجرا کردیم که مورد تأیید شورا قرار گرفت و قرار شد از ۱۳ دی نمایش را در سالن کوچک این مجموعه روی صحنه ببریم.

کریم‌زاده نائینی درباره اجرای عمومی تئاتر در شرایط فعلی جامعه، یادآور شد: وقتی تمرین‌های نمایش «توریست» را شروع کردیم شرایط جامعه این چنین نبود. نه تنها ما بلکه گروه‌ها و دوستان دیگری که در شرایط فعلی آثارشان را روی صحنه می‌برند در بحث اقتصادی با مشکل مواجه هستند.

این کارگردان جوان تئاتر تأکید کرد: عقیده شخصی من این است که در هر شرایطی تئاتر نباید تعطیل شود زیرا تئاتر ضرورت جامعه است. در شرایط فعلی اقتصاد تئاتر رو به نابودی است و اگر تئاتر نابود شود، فرهنگ، تمدن، اقتصاد و سایر بخش‌ها هم آسیب می‌بیند.

کارگردان نمایش «توریست» در خصوص نحوه تبلیغات مدنظر برای جذب مخاطب این اثر نمایشی، اظهار کرد: خبرگزاری‌ها اخبار نمایش را منتشر می‌کنند و در عین حال ما هم بیشتر با دانشگاه‌ها و دانشجوها در ارتباط هستیم تا بتوانیم آن‌ها را برای تماشای این اثر جذب کنیم.

کریم‌زاده نائینی در پایان سخنان خود درباره وضعیت تأمین هزینه‌های مالی تولید نمایش «توریست» گفت: یکی از دوستان به عنوان تهیه‌کننده و به صورت شخصی هزینه‌های تولید نمایش را متقبل شده است. قول‌هایی از اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد برای دریافت تنخواه داشته‌ایم که بعید می‌دانم این روزها به دست‌مان برسد.

سید مسلم حجتی بازیگر، محمد امین دانافر و فروزان باقری دستیاران کارگردان، مرضیه احمدی منشی صحنه، اعظم نظری و مائده محرابی طراح صحنه و لباس، سبحان دهقان منشادی مدیر تولید، امیرحسین میرزاجانی مجری نور، سجاد مرآتی طراح پوستر، سامان رحمت آبادی روابط عمومی و عکاس، گروه اجرایی این اثر نمایشی را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان نمایش «توریست» آمده است:

«گردشگر اوکراینی به یزد سفر می‌کند و با یک راهنمای سفر آشنا و درگیر یک رابطه عاطفی می‌شود و به اوکراین باز می‌گردد.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند