بد

جایی برای برگمان‌ها نیست

به گزارش ردکارپت فیلم: سه منتقد از والچر، در گفتگویی فیلم‌های ۲۰۲۲ را از نظر محتوایی و کیفی خیلی بد خواندند.

بیلگه ابیری، آلیسون ویلمور و آنجلیکا جید باستین منتقدان «والچر» گفته‌اند آیا باید کمی توقعاتمان را کاهش دهیم و از سینما انتظار زیادی داریم یا برترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ مانند «تاپ گان» و «RRR» و «همه چیز همه‌جا به یک‌باره» واقعا خوب نبودند.

ویلمور در این میان باور دارد هنوز دلمان می‌خواهد آنچه روی صفحه بزرگ سینما می‌بینیم کاملا ما را با خودش ببرد و باستین از نگرانی درباره آینده رسانه گفته است و ایبری هم می‌گوید باید بپذیریم که اینگمار برگمانی در عصر استریم چهره نمی‌کند.

سال ۲۰۱۹ در حالی که سالی فوق‌العاده از نظر فروش برای سینما را رقم زد، اما با ورود کووید، دوران بدی برای سینما شروع شد.

همچنین گفته شده روی کاغذ سال ۲۰۲۲ می‌توانست سال خوبی باشد اما ناامیدی از کارگردان‌های مولف یکی پس از دیگری بروز کرد از «نهنگ» آرونوفسکی گرفته تا «برفک سفید» نوآ بامباک، «باردو» ایناریتو، «آمستردام» دیوید او.راسل، «ستاره‌ها در ظهر» کلر دنی و خیلی‌های دیگر.

همین موجب شد تا منتقدان به دلیل جذابیت فیلم‌های قدیمی به دنباله‌ها بیشتر بها بدهند و فیلم‌هایی چون «تاپ گان: ماوریک»، «آواتار: راه آب»، «گلس آنیون» بیشتر مورد توجه قرار بگیرند؛ اما واقعیت این است که هیچ حسی از ظرافت در این فیلم‌ها وجود ندارد.

در عین حال منتقدان به سال نو چشم دوخته‌اند که قرار است فیلم‌های از اسکورسیزی، فینچر، وس اندرسون، نولان، مایکل مان، استیو مک‌کوئین، لانتیموس و خیلی‌های دیگر با آن راهی سینماها شوند.

فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال در سطح جهان هم نشان می‌دهد چه فیلم‌هایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند:

۱. «تاپ گان: ماوریک» با ۱.۴ میلیارد دلار

۲. «آواتار: راه آب» با ۱.۱ میلیارد دلار

۳. «دنیای ژوراسیک: قلمرو» با یک میلیارد دلار

۴. «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» با ۹۵۵ میلیون دلار

۵. «مینیون‌ها: ظهور گرو» با ۹۳۹ میلیون دلار

۶. «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» با ۸۰۵ میلیون دلار

۷. «بتمن» با ۷۷۰ میلیون دلار

۸. «ثور: عشق و تندر» با ۷۶۰ میلیون دلار

۹. «نبرد در دریاچه چانگین ۲» با ۶۲۶ میلیون دلار

۱۰. «مرد ماه» با ۴۶۰ میلیون دلار

در عین حال فهرست پرفروش‌های حدود ۳۰ سال پیش یعنی سال ۱۹۹۳ نیز می‌تواند جالب باشد که شامل این فیلم‌ها می‌شد:

«ژوراسیک پارک» ساخته استیون اسپیلبرگ، «خانم داوت‌فایر» ساخته کریس کلمبوس با بازی رابین ویلیامز، «فراری» ساخته اندرو دیویس با بازی هریسون فورد، «شرکت» به کارگردانی سیدنی پولاک با بازی تام کروز و جین هاکمن، «بی‌خواب در سیاتل» ساخته نورا افرون با بازی تام هنکس و مگ رایان، «پیشنهاد بی‌شرمانه» ساخته آدریان لین با بازی رابرت ردفورد و دمی مور، «پرونده پلیکان» ساخته آلن جی پاکولا با بازی دنزل واشینگتن و جولیا رابرتس، «فهرست شیندلر» ساخته اسپیلبرگ با بازی لیام نیسن، بن کینگزلی و رالف فاینس، «در خط آتش» ساخته ولفگانگ پترسن با بازی کلینت ایستوود وجان مالکوویچ، «صخره نورد» ساخته رنی هارلین با بازی سیلوستر استالونه.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند