تولید

تئاترهایی که به کودکان بیمار امید می‌دهند

به گزارش ردکارپت فیلم: معاون تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تولید تئاتر کودک برای اجرا در مراکز درمانی تهران و شهرستان‌های مختلف کشور خبر داد.

سعید زین‌العابدینی معاون تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برنامه‌های این معاونت در زمستان سال جاری، گفت: در حال حاضر سالن بوستان کانون پذیرای نمایش «ریزجان» به کارگردانی ندا وفایی است که ساعت ۱۶:۳۰ اجرا می‌شود. همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته نیز اختصاص به اکران آنلاین رایگان فیلم‌تئاترهای کانون دارد. این اکران‌ها از ساعت ۹ صبح هر پنجشنبه شروع و به مدت ۴۸ ساعت ادامه دارد.

وی ادامه داد: قرار است روز ۲۲ و ۲۳ دی فیلم‌تئاتر «دختر کدوتنبل» به کارگردانی علی پاکدست به صورت آنلاین و رایگان اکران شود. علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند این فیلم‌تئاترها را از طریق سایت کانون و سایت تیوال تماشا کنند.

زین‌العابدینی در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه «کتاب، تئاتر، مدرسه»، یادآور شد: این پروژه مدتی کمرنگ شده بود ولی مجدداً آن را احیا کردیم. طی این پروژه آثار برای اجرا در مدارس تولید می‌شوند. در سال جاری آثار تولید شده قبلی بازتولید می‌شوند و در سال ۱۴۰۲ تولیدات جدید این پروژه اجرا خواهند شد.

معاون تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه از اجرای پروژه‌ای جدید در این معاونت خبر و توضیح داد: قرار است تولیداتی ویژه اجرا در مراکز درمانی تهران و شهرستان‌های مختلف داشته باشیم. این تولیدات مختص موضوع درمان نظیر بهداشت، مراقبت‌های دوران درمان و بستری هستند و در عین حال فضایی شاد و مفرح را برای بچه‌های بستری شده در مراکز درمانی ایجاد می‌کنند تا امیدشان برای بهبود بیشتر شود.

وی تأکید کرد: مباحث مختلف روند درمان برای کودکان نظیر مشکلات دارو خوردن، ترس از آمپول، ترس از درمان نشدن و ترس از بستری شدن در بیمارستان توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته‌اند و متناسب با این مباحث آثار تئاتری تولید و در مراکز درمانی اجرا می‌شوند.

زین‌العابدینی در پایان سخنان خود درباره زمان اجرای این پروژه گفت: قرار است از بهمن سال جاری اجرای این پروژه آغاز و تئاترهای تولید شده در این خصوص در مراکز مختلف درمانی اجرا شوند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند