مراسم

شگفتی‌های هشتادمین گلدن گلوب

به گزارش ردکارپت فیلم:مثل همیشه شگفتی‌ها و سورپرایزهای مراسم اهدای جوایز و این بار گلدن گلوب هشتادم، پس از مراسم، خبرساز است.

 مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب پس از همه اماها و اگرها در سال‌های اخیر نقاط و نکات به یاد ماندنی داشت که برخی از آنها چنین است:

یک مجری و سخنرانی غیرمنتظره

جرود کارمایکل مجری مراسم، پیش از همه گلدن گلوب را دست انداخت و گفت: امشب اینجا هستم چون سیاه پوستم! وی بلافاصله با یک مونولوگ غیرمعمول و صریح وارد بحث انجمن مطبوعات خارجی هالیوود شد و وقتی را برای پرداختن به رسوایی‌ای که این نهاد پشت سر گذاشته هدر نداد. وی در حالی که لبه استیج نشسته بود گفت: اینجا هستم، چون سیاه‌پوست هستم. به شما می گویم چه اتفاقی افتاده است. جوایز گلدن گلوب، سال گذشته پخش نشد، زیرا انجمن مطبوعات خارجی هالیوود – که نمی‌گویم نژادپرست بود، اما تا زمان مرگ جورج فلوید، حتی یک عضو سیاهپوست نداشت، می‌خواست تغییر کند.

شگفتی‌های هشتادمین گلدن گلوب/ اولین اجرای یک سیاهپوست!

وی در ادامه از مبلغ ۵۰۰ هزار دلاری که بابت این اجرا می‌گیرد صحبت کرد و اینکه بین ۲ راهی اخلاق و کار گیر کرده بود و در نهایت حاضر نشد در جلسه با رییس گلدن گلوب حضور یابد و اینکه در هشتادمین دوره برگزای مراسم او اولین سیاهپوستی است که برای اجرا انتخاب شده است. وی ولی افزود که: شنیدیم آنها ۶ عضو سیاهپوست جدید دارند و به هر حال به آنها تبریک می‌گویم.

این مونولوگ طولانی در تاریخ مراسم اهدای جوایز غیرمعمول بود و در واقع گلدن گلوب را به جهنم کشید.

جوایزی حساب شده و منطقی

در مورد اهدای جوایز به نظر می‌رسد انجمن مطبوعات خارجی کاملاً محاسبه شده جلو آمد و در انتخاب برندگان برمبنای منطق عمل کرد: کالین فارل برای «اشباح اینیشرین»، جنیفر کلیوج برای «نیلوفر سفید»، استیون اسپیلبرگ برای کارگردانی و کیت بلانشت برای «تار». به نظر می‌رسد روزهایی که آرون تیلور جانسون برای بازی در «حیوانات شبانه» بر ماهرشالا علی برنده اسکار آن سال برای «مهتاب» ترجیح داده شد، گذشته است.

بی‌توجهی تمام به تام کروز

«تاپ گان: ماوریک» قهرمان سینماهای سال ۲۰۲۲، در تمام جوایز سال با علاقه مورد توجه قرار گرفت اما تام کروز، ستاره و تهیه کننده، که ۳ جایزه گلدن گلوب خود را سال ۲۰۲۱ در اعتراض به این جوایز پس داد، از شرکت در مراسم امسال خودداری کرد و موجب شد تا کارمایکل کمی کمدی درباره غنائمی که از کلیسای ساینتولوژی بازگردانده شد به زبان بیاورد. در هر حال این فیلم و همه اجزای متعلق به آن کاملاً در جوایز نادیده گرفته شدند.

آخرین شانس باب اودنکرک

باب اودنکرک آخرین شانس خود را برای برنده شدن گلوب برای فیلم «بهتر است با سال تماس بگیری» از دست داد. احتمال می‌رفت وی جایزه بهترین بازیگر مرد در یک درام تلویزیونی را دریافت کند اما وی که پیشتر ۵ بار نامزدی گلوب را دریافت کرده به نظر می‌رسد باید خیلی بیشتر صبر کند. وی این جایزه را به کوین کاستنر برای «یلواستون» واگذار کرد، کسی که به دلیل آب و هوای بی سابقه و سیل، مجبور شد در محل زندگی‌اش در سانتا باربارا بماند و حاضر نشد به مراسم بیاید.

انتخاب پرهیاهوی «خانه اژدها»

«خانه اژدها» در بخش درام تلویزیونی برنده شد تا نشان دهد گلدن گلوب همیشه از برنامه‌های سال اولی که با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شدند حمایت می‌کند و به دنبال جایزه دادن به تازه‌کاران پرهیاهوست. دیگر نامزدها در این بخش «بهتر است با سال تماس بگیری»،، «اوزارک»، «جداسازی» و «تاج» بودند. شگفتی اینجاست که «خانه اژدها» یادآور «بازی تاج و تخت» است که پنج بار نامزد شده بود ولی هرگز برنده نشد. میگوئل ساپوچنیک، تهیه کننده اجرایی آنقدر مطمئن بود سریال برنده نخواهد شد که از قبل کراوات خود را برداشته بود!

چهارمین بازیگر زن سیاهپوست تاریخ ۸۰ ساله

کوئینتا برانسون که در بخش بهترین بازیگر کمدی تلویزیونی برنده شد تنها چهارمین بازیگر زن سیاهپوست است که در تاریخ گلدن گلوب این جایزه را دریافت کرد. پیشتر ترسی الیس راس در سال ۲۰۱۵ برای «سیاه‌وش»، دبی آلن در سال ۱۹۸۲ برای «شهرت» و دیاهان کارول در سال ۱۹۶۸ برای «جولیا» این جایزه را برده بودند.

یک انتخاب مدل قدیمی!

«آرژانتین ۱۹۸۵» برنده فیلم غیرانگلیسی زبان شد و در شبی که بیشتر متعارف بود، یک انتخاب نامتعارف را رقم زد. «RRR» تنها جایزه ترانه را برد، «تصمیم به ترک» که فیلم عزیز منتقدان سینمایی است یا حماسه خیره‌کننده جنگی «در جبهه غرب خبری نیست» نادیده گرفته شدند و به جای آن محاکمه دیکتاتوری نظامی-مدنی آرژانتین که از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ بر سر کار بود، برنده این بخش شد. انتخابی نشان دهنده هرج و مرج گلدن گلوبی‌های سبک قدیم!

اوکراین هم بود

در این مراسم پیامی هم از ولادیمیر زلنسکی به صورت ویدیویی درباره امید به پایان جنگ پخش شد. وی تاکید کرد جنگ جهانی سومی در کار نخواهد بود. رییس جمهوری اوکراین که حضورش در مراسم توسط شان پن اعلام شد، از دستاوردهای فیلمسازی در سال ۱۹۴۳ در طول جنگ جهانی دوم تجلیل کرد.

سومین جایزه برای اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ که با دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای سومین بار، در کنار کلینت ایستوود، مارتین اسکورسیزی، اولیور استون، میلوش فرومن و دیوید لین جای گرفته که بیش از ۲ بار این جایزه را برده‌اند در سخنان خود در این باره صحبت کرد که چرا ساختن فیلمی درباره زندگی خودش اینقدر طول کشید و گفت حالا که ۷۴ ساله هستم آنقدر شجاعت پیدا کردم تا بتوانم در این باره حرف بزنم. وی ۱۴ نامزدی گلدن گلوب در کارنامه‌اش دارد که بیش از هر کارگردان دیگری است. این در عین حال اولین برد وی پس از یک ریع قرن است.

اسپیلبرگ در کنار جیمز کامرون برای «آواتار: راه آب»، دانیل کوان و دانیل شاینر برای «همه چیز همه جا یکباره»، باز لورمن برای «الویس» و مارتین مک دونا برای «اشباح اینیشرین» نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی بود.

جایزه ویژه برای یک تهیه کننده

در این مراسم رایان مورفی تهیه کننده تلویزیونی گلدن گلوب یک عمر دستاورد هنری کارول برنت را گرفت. این جایزه از سال ۲۰۱۹ برای ادای احترام به برنت ایجاد شده است. مورفی ۵ نامزدی گلدن گلوب را در کارنامه دارد.

شگفتی‌های هشتادمین گلدن گلوب/ اولین اجرای یک سیاهپوست!

ادی مورفی جایزه سیسیل ب.دومیل را گرفت

پیام ادی مورفی کمدین در هنگام پذیرفتن جایزه سیسیل ب. دومیل به همه کسانی که می‌خواهند به هالیوود راه پیدا کنند، این بود: مالیات خود را بپردازید، به کار خود فکر کنید و نام همسر ویل اسمیت را از دهان خود دور نگه دارید!

هشتادمین مراسم جوایز گلدن گلوب در هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز برگزار شد و مجری آن کمدین جرود کارمایکل بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند