تئاتر

علاقه‌مندم به فعالیت در تئاتر ادامه دهم

به گزارش ردکارپت فیلم: محمود مقامی بازیگر نمایش «بهرام به روایت هفت پیکر» درباره تجربه حضورش در این اثر نمایشی و علاقه‌اش به ادامه فعالیت در تئاتر توضیح داد.

محمود مقامی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها در نمایش «بهرام به روایت هفت پیکر» در تالار چهارسو روی صحنه می‌رود درباره تجربه حضورش در تئاتر  گفت: من پیش از بازی در نمایش «بهرام به روایت هفت پیکر» تجربه بازی در تئاتر را داشتم و حدود ۱۰ سال قبل در نمایش کمدی شبانه «مهمانی داغ» به کارگردانی مجید جعفری روی صحنه رفته بودم اما در واقع با سینما و تلویزیون وارد این حرفه شده‌ام. البته پسرم ماهان به عنوان بازیگر در تئاتر فعال است و از شاگردان امیر دژاکام بوده و خوشبختانه در این زمینه موفق هم است.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بر این شد که پسرم در نمایش «بهرام به روایت هفت پیکر» به عنوان بازیگر حضور داشته باشد و بعد از آن حامد شیخی کارگردان کار از وی خواسته بود تا برای ایفای نقش یزدگرد نیز با من صحبت کند. از آنجا که من از قبل با آقای شیخی آشنا بودم و تواضع و رفتار حرفه‌ای او را می‌شناختم، قبول کردم نمایشنامه را بخوانم. نقش یزدگرد یک نقش کوتاه اما تاثیرگذار است و مونولوگی طولانی دارد، از این رو علاقه مند شدم در این اثر به ایفای نقش بپردازم.

بازیگر سریال «امام علی (ع)» درباره تاثیر شرایط این روزهای جامعه بر نمایش بیان کرد: مطمئناً اگر در این شرایط نبودیم در اجرای هر شب حتی یک صندلی خالی هم نداشتیم. البته با این وجود استقبال از نمایش راضی کننده است و هرشب بیش از نیمی از ظرفیت سالن پر است. از طرف دیگر معتقدم بهتر است هرکس به زبان خودش انتقاد و دردل کند و ما هم چون زبانمان، زبان هنر است به وسیله تئاتر حرف دلمان را می‌زنیم چون این نمایشنامه از تاریخ گذشته سخن می‌گوید اما می‌توان آن را با حال و هوای امروز نیز مقایسه کرد و در بخش‌هایی از آن مشکلات جامعه بیان می‌شود و همین ویژگی یکی از مواردی بود که من را علاقه‌مند به بازی در نمایش کرد.

مقامی با تاکید بر لزوم ادامه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بیان کرد: معتقدم که در خاموشی اتفاقی رخ نمی‌دهد و هرکس با زبانی که بلد است می‌تواند اعتراض سازنده خودش را بیان کند. امیدوارم هرطور که مصلحت است اتفاقات خوبی در انتظار مملکتمان باشد و مشکلات جامعه برطرف شود.

وی درباره علاقه‌اش به فعالیت مجدد در حوزه تئاتر گفت: اتفاقاً از این ناراحت هستم که چرا زودتر از این فعالیتم را در تئاتر آغاز نکردم چون از حضور در صحنه تئاتر و مراحل تمرین و از همه زیباتر تجربه نفس به نفس با تماشاگر بودن بسیار لذت بردم و علاقه‌مند شدم از این پس بیشتر در این حوزه فعالیت داشته باشم.

این هنرمند در پایان درباره دیگر فعالیت‌هایش توضیح داد: این روزها مشغول بازی در سریال «محرمانه» به کارگردانی محمود معظمی هستم که نقش معاون وزیر بهداشت را ایفا می‌کنم. این سریال موضوعی در ارتباط با واکسن کرونا دارد.

در خلاصه داستان نمایش «بهرام به روایت هفت پیکر» آمده است: قصه، حکایت بهرام شاه ایران است. سرآغاز این حکایت، قصه سنمار معمار است. این قصه حکایت عاشقانه بهرام بر دختران هفت گنبد و هفت حکایت آن هفت پیکر برای بهرام است.

در این اثر نمایشی که تا ۲۸ دی ماه در تالار چهارسو روی صحنه است محمود مقامی، حامد شیخی، امیرحسین انصاری، مهدی هنرسازان، رؤیا شیخی، ساغر بهنام، لاله ذوالفقاری، بیتا زین‌الدینی، ساناز خدایی، مریم بابایی، سپیده سعیدی نیا، النا زنگنه، فرگل روشن ضمیر، نوید نوبخت، ماهان مقامی، علی پیله ور، محمدرضا محمدپور، علی کاظم پور، متین صفار، کیوان آزاد، محمد جبرائیلی، امیر فهادان به عنوان بازیگر حضور دارند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند