مجری

متولدین ۱۶ ژانویه سینما ، تئاتر و موسیقی؛ جیمز می

به گزارش ردکارپت فیلم: جیمز دنیل می (به انگلیسی: James Daniel May) (زاده ۱۶ ژانویه ۱۹۶۳) مجری، نویسنده و خبرنگار انگلیسی است. او بیشتر به خاطر اجرای برنامه تخت گاز و تور بزرگ به همراه جرمی کلارکسون و ریچارد هموند شناخته می شود. می همچنین به کارهای دیگر از جمله نوشتن یک ستون هفتگی در مجله دیلی‌تلگراف مشغول است.
جیمز دنیل می
James Daniel May
زادهٔ ۱۶ ژانویهٔ ۱۹۶۳ ‏(۵۹ سال)
بریستول، انگلستان
پیشه نویسنده، روزنامه‌نگار، مجری
سال‌های فعالیت ۱۹۹۸ – تاکنون

 

در تور بزرگ، به علت علاقه‌اش به خودروهای کم‌مصرف، برقی و پاک در رانندگی و از همه مهمتر رانندگی محتاطانه‌اش، به کاپیتان کند مشهور است.

زندگی شخصی می در هامرسمیث، غرب لندن، با منتقد هنری سارا فراتر زندگی می کند، که از سال ۲۰۰۰ با او در ارتباط بوده است. در ژوئیه ۲۰۱۰، مه دانشگاهی از دانشگاه لنکستر، که قبلاً در آن موسیقی خوانده بود، به دکترای افتخاری اعطا شد. او دارای مدرک دکترای ادبیات است.

در آگوست ۲۰۱۴ ، می یکی از ۲۰۰ شخصیت عمومی بود که در نامه ای به گاردین امضاء کردند و ابراز امیدواری کردند که اسکاتلند در همه پرسی ماه سپتامبر در مورد این موضوع علیه استقلال از بریتانیا رای منفی دهد.

در ژوئن ۲۰۱۶ وی از ماندن در همه پرسی اتحادیه اروپا حمایت کرد.می گرایش های سیاسی خود را “لیبرال” توصیف کرده است.

در سال ۲۰۲۰ می نیمی از مالکیت یک میخانه در Swallowcliffe ، Wiltshire به نام The Royal Oak را خریداری کرد که متعلق به اوایل قرن ۱۸ است و درجه II ذکر شده است.

وسایل نقلیه می مالک اتومبیل های زیادی از جمله Saab 9-5 Aero 2005 ، Bentley T2 ، Rolls-Royce Phantom ، Triumph 2000 ، Rover P6 ، Alfa Romeo 164 ، ۱۹۷۱ Rolls-Royce Corniche ، Triumph Vitesse ، Jaguar XJS ، ۱۹۹۲ Range Rover Classic Vogue ، فیات پاندا ، Datsun 120Y ، Vauxhall Cavalier Mk1 ، فراری ۳۰۸ GTB ، تویوتا میرای ۲۰۱۵ ، فراری F430 ، فراری ۴۵۸ ایتالیا ، ۱۹۸۴ پورشه ۹۱۱ ، ۲۰۰۵ پورشه باکستر S (که به گفته وی اولین خودرویی است که تا به حال خریداری کرده است).

می در حال حاضر دارای فیس لیفت پورشه ۹۱۱ کاررا S 2009 ، BMW i3 2016 ، Alpine A110 2018 ، تسلا مدل S 100D 2019 تویوتا میرای ۲۰۲۱ ، [۵۴] و فراری ۴۵۸ Speciale 2015 است که پس از خروج سفارش داد. از Top Gear و VW Beach Buggy در The Grand Tour Special “The Beach Buggy Boys” استفاده می شود. او اغلب از دوچرخه تاشو برومپتون برای رفت و آمد استفاده می کند. او در رانندگی دوم امتحان رانندگی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و این را با گفتن “همه بهترین افراد در بار دوم قبول می شوند” توجیه کرد.

می در اکتبر ۲۰۰۶ مجوز خلبانی هواپیمای سبک را دریافت کرد و در فرودگاه وایت والتهام آموزش دید. او دارای یک Luscombe 8A ‘Silvaire’ ، یکCessna A185E Skywagon ، و یک قهرمان آمریکایی ۸KCAB Super Decathlon با ثبت G-OCOK است.

کودکی

جیمز دانیل می در بریستول متولد شد ، پسر مدیر یک کارخانه آلومینیوم بود. او یکی از چهار فرزند بود. او دو خواهر و یک برادر دارد. می در مدرسه ابتدایی Caerleon Endowed در نیوپورت تحصیل کرد. او دوران نوجوانی خود را در یورکشایر جنوبی گذراند ، جایی که در مدرسه جامع اوک وود در روترهام حضور داشت و در گروه کلیسای ویستون سرپرست گروه کر بود.

می در کالج پندل ، دانشگاه لنکستر ، موسیقی آموخت ، جایی که نواختن فلوت و پیانو را آموخت.  پس از فارغ التحصیلی ، می برای مدتی در بیمارستانی در چلسی به عنوان افسر پرونده کار کرد و مدت کوتاهی در خدمت خدمات ملکی بود


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند