ارشاد

اکران ۲۰ فیلم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در اهواز

به گزارش ردکارپت فیلم: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ۲۰ فیلم از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۷ تا ۲۴ بهمن در سه سینمای ساحل، اکسین و فردوسی اهواز اکران می‌شود.

سید امین سپهریان روز یکشنبه در آیین رونمایی از پوستر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر درسالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: نوبت های نمایش چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای اهواز هر روز در ساعت های ۱۹ و ۲۱ برای علاقمندان سینما اکران می‌شود. نوبت فوق العاده نیز برای فیلم‌های مورد استقبال مخاطبان در ساعت ۲۳ درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خوزستان جزو معدود استان هایی است که متقاضی برگزاری جشنواره فیلم فجر به میزبانی سه سینما است ادامه داد: ظرفیت سینمای اکسین ۴۸۰ نفر، سینمای ساحل۴۰۲ نفر و سینما فردوسی ۵۵۰ نفر است.

دبیر چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در خوزستان گفت: در این دوره از جشنواره از ۲۰ فیلم انتخاب شده جشنواره بین المللی فیلم فجر در اهواز، ۱۶ فیلم در هر سینما نمایش داده می‌شود که اکران چهار فیلم در سینماها به شکل متغییر است.

وی افزود: بخش های جنبی جشنواره فیلم فجر در طبقه دوم سالن شماره چهار سینما اکسین اهواز برگزار می‌شود که شامل جلسات نقد وبررسی فیلم‌ها با حضور اساتید و پیشکسوتان، تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان سینمایی، کارگاه آموزشی مستند سازی، مسابقه نقد و تحلیل فیلم های جشنواره به ویژه برای عموم و برای خبرنگاران با انتخاب ۲ برگزیده واهدای جوایز است.

وی ادامه داد: تهیه بلیت این دوره از جشنواره فقط از طریق اینترنت و فروش بلیت فیلم‌های جشنواره به صورت برخط و از طریق سامانه‌های آی تیکت، ایران تیک و گیشه۷ خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: پیگیر و درصدد هستیم اکران فیلم‌های چهلمین و یکمین جشنواره فیلم فجر در مناطق کم برخوردار نیز با استفاده از سینما سیار انجام شود.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این آیین با اشاره به بالندگی و پختگی هنر هفتم در چهل و یکمین سال جشنواره فیلم فجر گفت: هنر سینما در انتقال مفاهیم به نسل جوان به عنوان ابزار دانش می‌تواند تاثیر گذار باشد و اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران را با استفاده از ابزار سینما منتقل کند.

محبوبه ایزدی پناه افزود: اولویت تحکیم خانواده و نحوه ارتباط والدین با فرزندان اگر جزو دغدغه‌های هنرمندان قرار گیرد و نگاهشان به سینما تنها مالی نباشد بهره بیشتری می بریم.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره تبلور ۴۱ سالگی سینمای ایران را در دهه فجر شاهد هستیم.

گفتنی است این جشنواره با همکاری استانداری خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حوزه هنری، صدا وسیما ،انجمن سینمای جوان وسینما بهمن سبز برگزار می‌شود.

پوستر چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر، امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استانی خوزستان، پیشکسوتان و فعالان حوزه سینما و اصحاب رسانه در اهواز رونمایی شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند