جوایز

منتقدان لندنی به «تار» و «اشباح اینیشرین» جایزه دادند

به گزارش ردکارپت فیلم: حلقه منتقدان لندن جوایز اصلی ۲۰۲۳ خود را به «اشباح اینیشرین» و «تار» دادند.

چهل و سومین دوره جوایز سالانه حلقه منتقدان لندن در مراسم امسال خود «تار» را به عنوان فیلم سال برگزیدند.

«تار» ۳ جایزه مهم را دریافت کرد که شامل بهترین فیلم، تاد فیلد به عنوان بهترین بازیگر و کیت بلانشت به عنوان بهترین بازیگر سال بود. بلانشت پیشتر در سال ۱۹۹۸ برای «الیزابت» و سال ۲۰۱۳ برای «یاسمین آبی» هم این جایزه را دریافت کرده بود.

تاد فیلد هنگام پذیرش جایزه از بلانشت تشکر کرد که ایفای این نقش هزینه بسیار زیادی برای او خانواده‌اش داشت و بلانشت هم از این فیلم به عنوان خلاقانه‌ترین و چالش برانگیزترین نقشی که ایفا کرده یاد کرد و گفت فیلم پر از چیزهایی است که به سختی می‌توانیم حتی درون خودمان کشفشان کنیم.

در عین حال کمدی سیاه مارتین مک دونا یعنی «اشباح اینیشرین» هم برنده ۵ جایزه از جمله جایزه آتنبورو برای بهترین فیلم سال بریتانیا/ ایرلند، فیلمنامه سال، بازیگر سال برای کالین فارل، بازیگر نقش مکمل مرد و زن برای بری کیوگان و کری کاندون شد.

فلورانس پیو و بیل نای هم برای مجموعه نقش‌آفرینی‌هایشان به عنوان بهترین بازیگر زن و مرد بریتانیایی/ ایرلندی سال معرفی شدند.

پل مسکال و فرانکی کوریو که در نقش پدر و دختر در «افترسان» ظاهر شدند هم در این مراسم دوباره به هم پیوستند. کوریو برای نقش خود در این فیلم برنده جایزه بازیگر جوان بریتانیایی/ ایرلندی شد و مسکال جایزه فیلیپ فرنچ را به نیابت از نویسنده و کارگردان فیلم شارلوت ولز به عنوان بهترین فیلمساز موفق بریتانیایی/ ایرلندی دریافت کرد.

در همین حال هم‌زمان ۲ فیلم شامل درام «دختر ساکت» به کارگردانی کولم بایراد و «تصمیم به ترک» ساخته پارک چان ووک به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان سال انتخاب شدند.

فیلم «همه زیبایی و خونریزی» ساخته لورا پویتراس هم عنوان مستند سال را از آن خود کرد.

جایزه دستاورد فنی به انیمیشن «پینوکیو» ساخته گی‌یرمو دل تورو تعلق گرفت و «روباهی در شب» به کارگردانی کیران انور بلسی به عنوان بهترین فیلم کوتاه بریتانیایی/ ایرلندی سال شناخته شد.

میشل یئو بازیگر آسیایی فیلم «همه‌چیز همه‌جا یک‌باره» با جایزه دیلیس پاول برای برتری در فیلم تجلیل شد و در پایان مراسم این جایزه توسط دنی بویل به وی اهدا شد.

یئو در یک سخنرانی شش دقیقه‌ای به پاول منتقد سینمای پیشگام بریتانیایی که این جایزه به نام او نامگذاری شد ادای احترام کرد و گفت وجه مشترک من با نقشی که بازی کردم این بود که او هرگز تسلیم نشد. نه از روی عشق، نه از روی مهربانی، و مهمتر از همه، هرگز در برابر خانواده.

این جوایز را مجموعه ۲۰۰ نفری حلقه منتقدان سینمایی لندن که قدیمی‌ترین سازمان منتقدان بریتانیاست هر سال اهدا می‌کنند. هتل «می‌فر» امسال برای سیزدهمین سال متوالی حامی اصلی این رویداد هنری بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند