مجری

متولدین ۲۲ بهمن سینما ، تئاتر و موسیقی؛ رضا صفدری

به گزارش ردکارپت فیلم: رضا صفدری (زاده ۲۲ بهمن ۱۳۴۲ خورشیدی– درگذشته ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ خورشیدی) تهیه‌کننده، مجری و بازیگر صدا و سیمای ایران بود.

زندگی‌نامه

رضا صفدری در ۲۲ بهمن ۱۳۴۲ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. وی از سال ۱۳۶۰ خورشیدی و در سن ۱۷ سالگی به عنوان گزارشگر پشتیبان، وارد صدا و سیما شد. صفدری در سال ۱۳۶۳ خورشیدی به رادیو رفت و با شبکه‌های تهران و ایران فعالیت خود را آغاز و در ادامه، مدت کوتاهی دوبلاژ را تجربه کرد.

صفدری پس از تجربه کار دوبله و گویندگی رادیو، سال ۱۳۷۳ خورشیدی به‌طور جدی کارش را به عنوان مجری تلویزیون در برنامه پربیننده و ساختارشکن «تا هشت و نیم» از شبکه دو سیما آغاز کرد.

زادهٔ ۲۲ بهمن ۱۳۴۲ تهران
درگذشت ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ تهران
علت درگذشت سکته قلبی
پیشه مجری تلویزیون-کارگردان
سال‌های فعالیت ۱۳۷۰-۱۳۹۰
شناخته‌شده برای مجری برنامه تاهشت و نیم
کارهای برجسته تماس ۷۷

رضا صفدری از مجریانی بود که در دهه ۱۳۷۰ خورشیدی و با رواج برنامه‌های ترکیبی به شهرت و موفقیت فراوانی در تلویزیون رسید و بسیاری او را با اجرای متفاوتش در برنامه تا هشت و نیم به یاد می‌آورند.

صفدری سبک جدید اجرایش را که چندین سال در رادیو پایه‌گذاری کرده بود، در برنامه تا هشت و نیم تلویزیون به منصهٔ ظهور گذاشت و با همین اجرای متفاوت به مخاطبان معرفی شد.

صفدری همچنان به تجربه‌اندوزی ادامه داد و به سمت کار تهیه‌کنندگی و کارگردانی سریال و برنامه‌های ترکیبی رفت و معروف‌ترین سریالش، باغچه مینو بود که در سال ۱۳۸۲ خورشیدی کارگردانی کرد و از شبکه سه پخش شد.

اجرای برنامه‌های «شب‌های تابستان»، «شب‌های زمستان»، «تابستان ۷۵»، «چراغ»، «تماس۷۷»، «ارتباط»، «۳۰ بهار»، «صبح انقلاب» و کارگردانی سریال «باغچه مینو»، «یه شب مهتاب» و تهیه‌گنندگی ـ کارگردانی و بازی در مجموعه «بازیگر» از جمله فعالیت‌های وی در تلویزیون است.

صفدری در سال ۱۳۷۷ خورشیدی نخستین برنامه زنده شبکه جهانی جام جم به نام «تماس ۷۷» را اجرا کرد و نقش برجسته‌ای در جذب ایرانیان خارج از کشور به این شبکه که اولین شبکه ماهواره‌ای صدا و سیمای ایران بود، داشت. پس از آن، او برنامه‌های پربیننده دیگری چون «ارتباط» و «رادیو ۲۰۰۰» را تهیه‌کنندگی و اجرا کرد.

رضا صفدری در ۱۰ فروردین سال ۱۳۹۰ خورشیدی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند