ماندگار

بازیگرِ اسطوره که دیشب قابی ماندگار از خود ساخت

به گزارش ردکارپت فیلم: علی نصیریان دیشب قابی ماندگار از خود ساخت؛ قابی که این بار با جایِ خالی‌اش به چشم آمد و این نبودن‌اش در این قاب بود که مهم بود نه بودن‌اش!

 پژمان موسوی، خبرنگار در اینستاگرام خود نوشت: علی نصیریان دیشب قابی ماندگار از خود ساخت؛ قابی که این بار با جایِ خالی‌اش به چشم آمد و این نبودن‌اش در این قاب بود که مهم بود نه بودن‌اش! آن‌هم در شبی که بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و معلوم است چقدر تلاش شده او به اختتامیه بیاید و تصویرش در این قاب ثبت شود، که نیامد، که نشد!

برای درکِ اهمیتِ کاری که او کرده، کافی است کمی به عقب برگردیم؛ برخلافِ تصوری که وجود دارد، علی نصیریان، با وجودِ نقش‌های ماندگاری که ایفا کرده، تا امروز هیچ‌گاه سیمرغِ بهترین بازیگر نقش اول مرد نگرفته بود؛ فقط یک بار نصیریان سال ۹۷ و در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «مسخره باز» به نویسندگی و کارگردانی همایون غنی‌زاده و تهیه کنندگی علی مصفا، برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بازیگر مکمل مرد را دریافت کرد.

 

او در این مراسم نخستین بار لب به اعتراض گشود و گفت: «من تا به حال سیمرغ نگرفته‌ام. انتظار هم نداشتم در این ۴۰ سال. حالا آقایان محبت کردند و سیمرغ درجه دو را به من دادند. عیبی هم ندارد. من با کمال میل می‌پذیرم.»

در آستانه‌ی جشنواره‌ی امسال، علی نصیریان در یادداشتی خطاب به مسئولان جشنواره‌ی امسال نوشت که به دلایل مشکلات روحی و جسمی، نمی‌تواند در جشنواره‌ی امسال حاضر باشد؛ البته که همه می‌دانستند که مسئله چیست اما به دنبال این نامه، محمد خزایی رییس سازمان سینمایی نامه‌ای با این مضمون خطاب به او نوشت:«شما در سخت‌ترین شرایط تاریخ معاصر همواره در میدان حضور داشته اید، و امروز نیز، به بهبودی و سلامتی عاجل تان امید داریم تا بار دیگر، شاهد حضورتان در صحنه‌های هنر بوده و ما نیز، افتخار میزبانی شما را در این محفل بزرگ سینمایی داشته باشیم.»

این نامه و تلاش‌هایی هم که بعدا شد، باز هم علی نصیریان را به مراسمِ اختتامیه نکشاند.

ما می‌دانیم که علی نصیریان چقدر صبر کرد و چقدر دوست داشت که سیمرغ بهترین بازیگرِ را به خانه ببرد و همین هم هست که ارزشِ این نیامدن و نبودن را دو چندان می‌کند؛ ما قدرِ شما را می‌دانیم استاد!

جشنواره فیلم فجر شب گذشته برندگان خود را شناخت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند