اسپانیا

«جانوران» فاتح اسکار سینمای اسپانیا شد

به گزارش ردکارپت فیلم: «جانوران» ساخته «رودریگو سوروگوین»، ۹ جایزه از جمله فیلم، کارگردانی و فیلمنامه اصلی را از سی‌ وهفتمین دوره جوایز آکادمی فیلم اسپانیا دریافت کرد.

آکادمی فیلم اسپانیا، برندگان سی‌ و هفتمین دوره جوایز فیلم گویا موسوم به اسکار سینمای اسپانیا را معرفی کرد و وسترن «جانوران» ساخته «رودریوگو سوروگوین» برنده بزرگ این رویداد نام گرفت و جوایز اصلی را به خود اختصاص داد.

جوایز امسال گویا تحت تاثیر مرگ «کارلوس سائورا» از بزرگترین سینماگران اسپانیایی بود که قرار بود امسال جایزه افتخاری این جوایز را دریافت کند.

«دنیس منوشه» بازیگر فرانسوی برای بازی در فیلم «جانوران» در نقش یک مهاجر فرانسوی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد شد که به ندرت به یک بازیگر خارجی اعطا می‌شود.

داستان فیلم «جانوران» کاملا از رویدادهای واقعی الهام گرفته شده است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در سانتوآلا، دهکده نیمه متروکه پتین رخ داده است. داستان در حومه گالیسیا اتفاق می‌افتد و یک زوج فرانسوی (آنتوان و اولگا دنیس) را دنبال می‌کند که در دهکده‌ای کوچک ساکن شده‌اند و به دنبال ارتباط با طبیعت، کشت و فروش محصولات دوستدار محیط‌زیست خود و بازسازی املاک متروکه هستند تا بتوانند در آنجا سکونت کنند. با این حال، حضور آنها خصومت چند همسایه را برمی انگیزد و ..

فیلم «زندان ۷۷» ساخته «آلبرتو رودیگوئز» هم بیشترین جوایز فنی را به خود اختصاص داد و «ژولیت بینوش» بازیگر سرشناس سینمای فرانسه هم جایزه بین‌المللی جوایز گویا ۲۰۲۳ را دریافت کرد.

در سایر شاخه‌ها هم فیلم «لالایی» به کارگردانی «آلودا رویز آزوآ» برنده بهترین فیلم اول و کارگردان نوظهور شد و «لیا کلاستا» هم برای بازی در این فیلم به عنوان برنده شاخه بهترین بازیگر زن اسکار سینمای اسپانیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

فیلم سینمایی «آرژانتین ۱۹۸۵» به کارگردانی «سانتیاگو میتره» برنده جایزه بهترین فیلم لاتین شد و جایزه بهترین فیلم اروپایی هم به «بدترین آدم دنیا» از «یواخیم تریه» رسید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند