حمله

اعتراض وزیر دفاع فرانسه به “پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد”

به گزارش ردکارپت فیلم: وزیر دفاع فرانسه به نحوه به تصویر کشیدن نیروهای فرانسوی مستقر در آفریقا در یک فیلم هالیوودی اعتراض کرد.

 سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه شکل به تصویر کشیده شدن سربازان فرانسوی مستقر در آفریقا در یک فیلم ابرقهرمانی هالیوودی تحت عنوان “پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد” اعتراض کرده و آن را “غلط و گمراه کننده” خواند.

لوکورنو در توئیتی درباره این فیلم به نمایش در آمده در ماه نوامبر در فرانسه و آمریکا گفت، شباهت بین یک گروه تخیلی از مزدوران خبیث به نمایش در آمده در این فیلم با اعضای ارتش فرانسه را “شدیدا محکوم می‌کند.”

در داستان این فیلم، یک کشور آفریقایی تخیلی به نام واکاندا در مواجهه با تلاش کشورهای غربی برای در کنترل گرفتن منابع فلزی تخیلی در سراسر قاره قرار گرفته است.

در یک صحنه از این فیلم که توسط وزیر دفاع فرانسه در توئیتر بازنشر شد، گروهی از سربازان دیده می‌شوند که دست هایشان از پشت بسته شده و یونیفرم‌هایی بسیار مشابه با یونیفرمهای سربازان فرانسوی مستقر در منطقه “ساحل” در آفریقا پوشیده‌اند و به مقر سازمان ملل در شهر ژنو آورده می‌شوند. در این صحنه از فیلم، این نیروهای مزدور بعد از حمله به یک پست دیده بانی در کشور مالی توسط واکاندایی‌ها به اسارت گرفته‌ می‌شوند.

لوکورنو افزود: “من به گرامی داشتن ۵۸ سرباز فرانسوی که در دفاع از کشور مالی به درخواست این کشور در برابر گروه‌های تروریستی افراطگرا جان باختند، فکر می‌کنم.”

این مورد در فرانسه که سال گذشته میلادی پس از ۹ سال جنگ با افراط گرایان در کنار سربازان این منطقه، خروج خود از کشور مالی را تکمیل کرد حساسیت برانگیز شده است. همچنین سال گذشته میلادی پس از اینکه دولت انتقالی مالی به مزدوران روسی گروه واگنر اجازه داد در خاک این کشور مستقر شوند، تنشها بین این کشور و همسایگان آفریقایی آن و کشورهای غربی بالا گرفت.

فرانسه اعلام کرده که در ماه جاری به دنبال درخواست حاکمان نظامی بورکینافاسو سربازانش را از این کشور حوزه غرب آفریقا خارج می کند.

حدود ۳۰۰۰ سرباز فرانسوی در منطقه “ساحل” در آفریقا مستقرند که بسیاری از آنها در نیجر و چاد هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند