مگامال

سه فیلمی که سینما را نجات داده‌اند

به گزارش ردکارپت فیلم: محمد قنبری مدیر پردیس سینمایی «مگامال» با اشاره به استقبال از فیلم‌های روی پرده در دو هفته گذشته به‌رغم برگزاری جشنواره فیلم فجر، از سه فیلم به‌عنوان نجات دهندگان گیشه یاد کرد.

محمد قنبری مدیر پردیس سینمایی مگامال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت فروش فیلم‌های در حال اکران در هفته‌های گذشته و همزمان با برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر گفت: در این ایام فیلم‌هایی همچون «بخارست»، «ملاقات خصوصی»، «چپ راست» و فیلم‌های کودکی مثل «لوپتو»، «پسر دلفینی»، «بام‌بالا» و حتی «جزیره فضایی» مخاطب خود را داشتند و شاهد فروش خوبی هم در گیشه بودند، اما در میان فیلم‌های جشنواره غیر از فیلم‌هایی مانند «یادگار جنوب» و «کت چرمی» و چند فیلم دیگر، مابقی فروش آن‌چنانی در گیشه نداشتند.

این سینمادار با اشاره به وضعیت خوب فروش فیلم‌های روی پرده همزمان با برگزاری جشنواره فجر درباره دلایل استقبال بیشتر مخاطبان از فیلم «ملاقات خصوصی» به‌عنوان یک فیلم اجتماعی نسبت به فیلم «چپ راست» به‌عنوان یک فیلم کمدی هم گفت: به نظر قیاس میان میزان فروش این دو فیلم از اساس اشتباه است چون این دو فیلم از دو ژانر و در دو فضای متفاوت هستند. «ملاقات خصوصی» در حال حاضر تنها فیلم اجتماعی در حال اکران است که در جشنواره سال گذشته هم درباره آن زیاد صحبت شده بود و به همین دلیل مخاطب خاص خودش را دارد.

وی افزود: «چپ راست» اما به‌عنوان یک فیلم کمدی سیاسی در حالی اکران شد که «بخارست» روی پرده بود و به نوعی رقیب آن فیلم بود. در مجموع این سه فیلم یعنی «ملاقات خصوصی»، «بخارست» و «چپ راست» در هفته‌های اخیر و در کنار یکدیگر، کمک بسیار خوبی به سینماها داشته‌اند و ناجی گیشه بوده‌اند.

«ملاقات خصوصی» به‌عنوان تنها فیلم اجتماعی روی پرده فروش خوبی را تجربه می‌کند

این سینمادار گفت: این نکته را هم در نظر بگیرید که در شرایط مختلف، وضعیت استقبال از فیلم‌ها متفاوت می‌شود و اینگونه نیست که فروش فیلم‌های کمدی و یا اجتماعی در همه شرایط به‌یک صورت باشد. کمااینکه یکی از دلایلی که باعث شده است فیلم «ملاقات خصوصی» این روزها فروش خوبی داشته باشد همین است که فیلم اجتماعی قدرتمندی همزمان با آن در حال اکران نیست.

قنبری ادامه داد: در همین شرایط مردم برای فیلم‌های کمدی هم وقت می‌گذارند و فیلم‌هایی مانند «بخارست»، «چپ راست» و حتی آثار قدیمی‌ترین مثل «انفرادی» هم همچنان فروش قابل توجهی دارند. در مجموع اما نمی‌توان درباره شرایط اکران فیلم‌ها حکم کلی صادر کرد.

این سینمادار درباره پیش‌بینی خودش از وضعیت اکران سینماها در سال آینده با توجه به ترکیب فیلم‌های حاضر در جشنواره هم گفت: براساس آنچه در جشنواره شاهد بودیم، خیلی نمی‌توان به اکران سال آینده امیدوار بود. بالاخره برای توفیق در اکران عمومی یک سری ضوابط و قواعد وجود دارد. فیلم‌ها باید به‌صورتی باشد که مخاطب به تماشای آن‌ها در سالن سینما ترغیب شود. باید منتظر دیگر فیلم‌هایی باشیم که فرآیند تولید را طی می‌کنند. اگر بخواهیم تنها به فیلم‌های جشنواره بسنده کنیم، خیلی نمی‌توان به فروش سینماها در سال آینده امیدوار بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند