کارگردان

هیچ جای دنیا هنر توسط هنرمند تعطیل نشد

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان نمایش «ژیمناستیک تکه پاره‌ها» که این روزها در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه رفته، معتقد است هنر در هیچ جای دنیا توسط هنرمند تعطیل نشده است.

میثم مظفری نویسنده و کارگردان نمایش «ژیمناستیک تکه پاره‌ها» که این روزها در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه است، درباره این اثر نمایشی  گفت: این کار در ۳ اپیزود و بر اساس زندگی و آثار ساموئل بکت شکل گرفته است و درونمایه بکت در هر سه اپیزود نمایش حفظ شده اما اقتباسی آزاد است. «ژیمناستیک تکه پاره‌ها» یک اثر ابزورد محسوب می شود.

وی یادآور شد: حدود یک سال پیش با خواندن کتابی درباره بکت، ایده اصلی این نمایش به ذهنم رسید و نگارش متن تا رسیدن به نسخه نهایی حدود ۴ ماه زمان برد. پس از آن تمرین‌های نمایش را در سال جاری شروع کردیم که به دلیل شرایط پیش‌آمده در جامعه تمرین‌ها تعطیل شد و این تعطیلی همزمان با قبولی من در گرایش کارگردانی دانشگاه تربیت مدرس بود. پس از این قبولی و ادامه تمرین‌ها کار از طریق دانشگاه برای اجرا به مرکز تئاتر مولوی پیشنهاد شد.

مظفری درباره تولید و اجرای تئاتر در شرایط فعلی اقتصادی و اجتماعی، تأکید کرد: خوشبختانه تالار مولوی به دلیل اینکه پایگاهی دانشجویی با بهای بلیت پایین است، مخاطبان خود را دارد اما روند منفی موجود درباره اجرا کردن یا نکردن تئاتر روی شرایط تولید تئاتر تأثیرگذار بود. از آنجا که منطقی برای این موضوع پیدا نمی‌کنیم اذیت می‌شویم. عده‌ای از بچه‌های تئاتر مقیم شهرستان به تهران آمده‌اند تا کار کنند و دیده شوند اما پیش از این شرایط کرونا و سپس جو منفی موجود وضعیت را سخت کرده است. دوست ندارم این را بگویم ولی جو منفی موجود به نوعی نسل‌کشی جوان‌هایی است که می‌خواهند کار و خود را معرفی کنند.

این کارگردان جوان تئاتر تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا تئاتر و در کل هنر به دست هنرمند تعطیل نشده است. هنر تعطیل‌پذیر نیست و ما باید به کار ادمه دهیم.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب فعلی تبلیغات مجازی تئاتر، اظهار کرد: ما در این شرایط به سمت تبلیغات فیزیکی همچون نصب پوستر و پخش بروشور رفته‌ایم که دیگر در دنیای تئاتر متداول نیست.

مظفری در پایان سخنان خود با بیان اینکه «ژیمناستیک تکه پاره‌ها» تا ۳۰ بهمن روی صحنه است و به دلیل استقبالی که از آن شده احتمال تمدید اجرا وجود دارد، گفت: جا دارد صمیمانه از دوستان مرکز تئاتر مولوی قدردانی کنم که حامی بچه‌های دانشجو هستند.

نمایش «ژیمناستیک تکه پاره‌ها» با حضور علی سیروسیان، گندم شهریاری، آرش رستم‌بیگی، مرتضی عبدالملکی، غزاله نیّر، دلارام یوسفی، ساعت ۱۸ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند