بازیگر

متولدین ۱۷ فوریه سینما ، تئاتر و موسیقی؛ بانی رایت

به گزارش ردکارپت فیلم:بانی فرانسسکا رایت (به انگلیسی: Bonnie Francesca Wright) (زاده ۱۷ فوریه ۱۹۹۱) بازیگر انگلیسی است. وی با بازی در سری فیلم‌های هری پاتر در نقش جینی ویزلی به شهرت رسید. او در حالی این نقش را بازی کرد که تنها ۹ سال داشت.
بانی رایت
نام اصلی بانی فرانسسکا رایت
زمینه فعالیت بازیگر، مانکن، کارگردان
تولد ۱۷ فوریهٔ ۱۹۹۱ ‏(۳۱ سال)
لندن، انگلستان
ملیت انگلستان
سال‌های فعالیت ۲۰۰۱ – اکنون

زندگی شخصی

او فرزند گری رایت و شیلا تیگ، جواهرسازان بزرگ لندن است؛ شرکت آن‌ها رایت و تیگ نام دارد. او یک برادر بزرگتر به نام «لِویس» داردکه اصلی‌ترین مشوق بانی برای شرکت در مصاحبه برای پذیرفتن نقش جینی ویزلی نیز بوده‌است. او از پیانو زدن، اسکیت، نقاشی و آهنگ خواندن لذت می‌برد. در زمان گذراندن دوران تحصیلات دبیرستان خود، او در کلاس‌های رقص باله هم شرکت کرد همچنین او خواننده و نوازنده پیانو هم هست و کلاً در شخصیت او علاقه شدیدی به هنر مشاهده می‌شود. او همچنین از آمریکا، استرالیا، هند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و فنلاند نیز دیدن کرده‌است.

نامزدی و جدایی

او در ۲۱ اوریل ۲۰۱۱ با بازیگر مجموعه فیلم هری پاتر جیمی کمپل در ردینگ , برکشایر نامزد کردند . انها نیز طی صحبت با خبر گذاری ها اعلام کردن عروسی انها احتمالا در سال ۲۰۱۲ خواهد بود و از این اتفاق بسیار خوشحال هستند ولی رایت در اواخر سال ۲۰۱۲ بعد از گذشت ۱ سال نامزدی و ۴ سال رابطه از وی جداشد تا به حال هیچگونه خبری از دلیل جدایی ان ها توسط هیچ کدام از انها ها نه تایید و نه تکذیب شده است

زندگی بازیگری

اولین تجربهٔ بازیگریش در فیلم هری پاتر و سنگ جادوگر است. نقش او تبدیل به یک نقش بزرگتر در فیلم دوم هری پاتر و تالار اسرار بود در حالی که در هری پاتر و زندانی آزکابان تنها یک خط دیالوگ داشت. به هر حال نقش او در فیلمهای بعدی هری پاتر و جام آتش و هری پاتر و محفل ققنوس تبدیل به نقش دوم شد و در هری پاتر و شاهزادهٔ دورگه تبدیل به عشق اصلی هری پاتر شد.

در سال ۲۰۰۸ وی در مجله Portrait Magazine نفر ۵ در لیست مورد علاقه‌ترین بازیگر سال شد. وی همچنین برای مؤسسهٔ خیریه‌ای نقاشی زیبایی کشید و همچنین شعری سرود.

در سال ۲۰۰۹ او به دانشگاه هنر لندن وارد شد و مشغول تحصیل رشته فیلم و تلویزیون در مقطع عالیه شد.

او بعد از ایفای نقش در فیلم آخر هری پاتر (یادگاران مرگ ۲) در حال کارگردانی فیلمی کوتاه با همکاری دیوید تیولیس بازیگر نقش ریموس لوپین در سری فیلم‌های هری پاتر است، عنوان این فیلم Separate We Come, Separate We Go می‌باشد.

او در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه Most Edgy Look Award در Rodial Beautiful Awards شد. همچنین او اکنون نامزد بهترین بازیگر نوظهور زن در جوایز امپایر می‌باشد.

دوستان
از دوستان او در سری فیلم‌های هری پاتر می‌توان، کیتی لیونگ، ایوانا لینچ، افشان آزاد و اما واتسون را نام برد. وی خارج از زندگی بازیگری با جیلیان مگوایر و دختر موزیسین معروف انی لینوکس، لولا نینوکس است.

فیلم‌شناسی

سال نوع عنوان نقش
۲۰۱۳ فیلم پس از تاریکی جرجینا
۲۰۱۳ فیلم قبل از اینکه بخوابم فیبی
۲۰۱۲ فیلم جغرافیا از قلب بیچاره میا
۲۰۱۱ فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم جینی ویزلی
۲۰۱۰ فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول
۲۰۰۹ فیلم هری پاتر و شاهزادهٔ دورگه
۲۰۰۷ فیلم هری پاتر و محفل ققنوس
تله‌فیلم تعویض‌ها وانه‌سا
۲۰۰۵ فیلم هری پاتر و جام آتش جینی ویزلی
۲۰۰۴ فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان جینی ویزلی
تله‌فیلم آگاتا کریستی: زندگی در تصاویر کودکی آگاتا کریستی
۲۰۰۲ فیلم هری پاتر و تالار اسرار جینی ویزلی
تله‌فیلم به‌گِل نشسته کودکی سارا رابینسون
۲۰۰۱ فیلم هری پاتر و سنگ جادو جینی ویزلی


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند