تهیه کننده

منتقدنماها فیلمم را دوست نداشتند!

به گزارش ردکارپت فیلم: تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «آن‌ها مرا دوست نداشتند» درباره شائبه به‌وجود آمده درباره مطالبه پول از سوی بازیگران این فیلم برای حضور در نشست‌های جشنواره فجر به ارائه توضیحاتی پرداخت.

محمدرضا رحمانی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «آن‌ها مرا دوست داشتند» از آثار رونمایی‌شده در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره وضعیت اکران عمومی این فیلم سینمایی گفت: هنوز برخی کارهای فنی فیلم نهایی نشده است و پخش‌کننده‌ای هم برای فیلم انتخاب نکرده‌ایم به همین دلیل نمی‌توانیم درباره شرایط اکران فیلم نظر قطعی بدهیم. تصمیم‌گیری در این زمینه برعهده پخش‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم است.

وی ادامه داد: امروز شرایط سینما به‌گونه‌ای است که نمی‌توان درباره اکران فیلم‌ها صحبت کرد. همه چیز موکول شده است به سال آینده تا ببینیم در اوایل سال چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و واکنش مردم نسبت به سینما چگونه می‌شود. با توجه به همزمان ماه رمضان و ایام نوروز هم اکران سال آینده تقریباً با یک ماه تأخیر آغاز می‌شود چرا که همه صاحبان آثار ترجیح می‌دهند در مقطع اکران عید فطر فیلم‌شان را روانه پرده سینماها کنند.

دغدغه امروز مردم چیزهای دیگری غیر از سینماست

این کارگردان گفت: باید شرایط اقتصادی و تأثیر تحریم‌ها را هم در نظر داشته باشیم. همه این شرایط بر روی سینما رفتن مردم تأثیر گذاشته و فشار اقتصادی به‌گونه‌ای است که آرام‌آرام سبد مصرف فرهنگی مردم در حال تغییر است. ممکن است در سال آینده اساساً دیگر سینما در اولویت مردم نباشد. مردم همین امروز هم تمایل چندانی به سینما رفتن ندارند. همه چیز دست به دست هم داده تا دغدغه مردم به‌ویژه براثر فشارهای اقتصادی، چیزهای دیگری غیر از سینما باشد.

وی تأکید کرد: سینما همواره برای سرگرمی مخاطب بوده است و بهره‌گیری از فرصت سرگرمی هم نیاز به فراغت بال دارد که لازمه آن شرایط اقتصادی مناسب است. امروز شرایط به‌گونه‌ای است که حتی مردم برای دیدن فیلم‌های کمدی هم به سینما نمی‌روند. یکی از شاخص‌های بررسی وضعیت اکران هم همواره وضعیت فروش فیلم‌های کمدی است. در این وضعیت تکلیف فیلم‌های اجتماعی با سوژه‌های تلخ مشخص است.

آن‌ها که فیلمم را دوست نداشتند منتقدنما بودند!

رحمانی درباره بازخوردهایی که از رونمایی فیلمش در جشنواره فجر شاهد بوده است هم گفت: فکر می‌کنم هنوز منتقدان واقعی فیلمم را ندیده‌اند. مردم استقبال خوبی از فیلم در اکران‌های جشنواره‌ای داشتند و فیلم برای‌شان راضی‌کننده بود. منتظر واکنش منتقدان واقعی هم هستم. معتقدم آن‌هایی که در جشنواره فیلمم را دوست نداشتند، بیشتر منتقدنما بودند! آن‌ها به دلایل دیگری فیلم را دوست نداشته‌اند. گروهی از رسانه‌ها هم بدون آنکه فیلم را دیده باشند، براساس شنیده‌ها آن را نقد کردند.

وی ادامه داد: در سانس‌هایی که فیلم را در کنار مردم دیدم و حتی در سانس سینمای رسانه، اکثریت فیلم را دوست داشتند. بالاخره در میان هر جمعی، عده‌ای هم پیدا می‌شوند که شیطنت کنند. همه چیز در مسیری قرار گرفت که مشخص بود عده‌ای با پیش‌فرض‌های قبلی فیلم را دیده بودند.

این کارگردان درباره نهایی نبودن نسخه اکران شده از فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» در جشنواره فجر هم گفت: یکی از گله‌های ما این است که قرار بر این بود همه فیلم‌ها تا تاریخ ۴ بهمن همه فیلم‌ها به دبیرخانه تحویل داده شود و اولین فیلمی هم که تحویل داده شد، همین فیلم ما بود. حتی چهار فیلم رزروی هم اعلام شد تا فیلم‌هایی که در تاریخ مقرر نرسیدند حذف شوند اما متأسفانه اینگونه نشد. فیلم‌هایی داشتیم که ۲۱ بهمن تحویل دبیرخانه شدند! طبیعتاً ما هم می‌توانستیم تدوین، صدا، موسیقی و تیتراژ فیلم خود را در این فرصت تکمیل کنیم.

وی درباره امکان اصلاح نسخه اکران‌شده از فیلم در جشنواره برای اکران عمومی هم گفت: طبیعتاً احتمالش وجود دارد. هنوز درباره این مسئله بررسی صورت نگرفته و باید با تدوین‌گر درباره این موضوع صحبت کنیم.

نگفتیم بازیگران فیلم برای حضور در نشست فجر پول خواسته‌اند

رحمانی درباره اظهارات مطرح شده در نشست رسانه‌ای فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» درباره بازیگرانی که برای حضور در نشست‌های جشنواره فجر تقاضای پول کرده بودند و ایجاد این شائبه که بازیگران این فیلم چنین درخواستی داشته‌اند هم توضیح داد: مخاطب آن صحبت‌ها، بازیگران فیلم ما نبودند و اسمی هم مطرح نشد. این یک برداشت اشتباه از این صحبت‌ها بود. شاید عده قلیلی در حد یک یا دو نفر در میان بازیگران باشند که چنین نگاهی داشته باشند ولی جامعه بازیگران همگی شریف و قابل احترام هستند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع از سوی مجری طرح فیلم در نشست مطرح شده است گفت: من این اظهارات را اصلاح کردم و گفتم که منظور همه بازیگران نیستند. فرد مورد نظر مجری طرح ما هم بازیگری بود که الان از ایران رفته است و پول‌های زیادی هم از تهیه‌کنندگان مختلف دریافت کرده بود. درددل‌های مجری طرح فیلم ما بیشتر متوجه چنین بازیگرانی بود و موضوع مطرح شده درباره مطالبه پول برای حضور در نشست جشنواره هم قطعاً مربوط به بازیگران فیلم ما نبوده است. بازیگران فیلم ما درگیر پروژه‌های دیگر بودند که امکان حضور در نشست را پیدا نکردند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند